Sömnbristen fortsätter...

124214-180


Jag läste nånstans att den värsta sorten av tortyr är sömnbrist. Soldater som inte tillåts sova blir tillslut "galna" och det är tydligen mkt värre att vara utan sömn än att få tånaglar utdragna med tång eller att ligga i sträckbänk. Och ja, jag håller nog med. Inte för att jag nånsin varken legat i sträckbänk eller fått naglar urdragna.

Inatt vaknade jag (för 28503:e gången) av Malva som buffade/gnydde/grinade/klöste och jag kunde absolut inte fatta vad det var!! Det kändes som jag borde känna igen det där ljudet men jag kunde inte placera det, som om jag glömt bort att hon fanns. Hur sjukt är det? Är det nu man ska börja bli rädd? Det längsta hon sover nu är 2,5 timmar i sträck och då har jag fått stoppa in nappen minst en gång på den tiden, så maxtid för min sömn är kanske....1 timme? Tror jag ska sluta kolla på klockan när jag vaknar, då kanske jag kan inbilla mig att klockan är mer än den riktigt är och på så sätt lura kroppen att inte vara så trött som den faktiskt är.

Mats vaknar på morgonen o säger " i natt har hon sovit ganska bra va?" Då har man ju bara lust att klösa ögonen ur honom. Oki, HAN har sovit men inte JAG!!!! Det är jag som får stoppa in nappen, vända på sidan, amma. Det är mig hon klöser på armen så jag inte kan somna. Det är jag som får ligga som en jäkla pinne för att denna 65 cm långa tös tar såååååå mkt plats. Oki, men lägg henne i spjälsängen då säger ni. Mmhmm... Det betyder att jag måste _gå upp ur sängen_ ca 10 gånger/natt om man räknar napp-intryckning o matning tillsammans. Låter det lockande? Nä, jag trodde inte det.

Idag skulle egentligen Albin varit här hos oss. Men efter en hemsk helg så frågade jag Per igår om han kunde tänka sig ha Albin lite längre för tanken på att gå upp halv sju känns inte så lockande. Som tur var gick det bra (tusen tack per och fia!!!!!!). Albin går till skolan vid 7,45 o malva vaknar vid 8,30 så att gå å lägga sig igen efter jag jagat iväg Albin är liksom ingen ide. Och på dagarna sover hon många men korta stunder så att lägga sig då funkar inte heller.

Har börjat ge henne lite tillägg då och då när jag a) inte orkar amma nå mer eller/och b) inte har nån mat kvar. Inatt fick hon vid 3-tiden tror jag och då sov hon till 6, dock så gav jag henne nappen nån gång där emellan förstås. Ikväll ska jag göra klar en flaska som står i kylen o väntar så jag slipper gå upp o skaka iordning en iklädd endast nattmössan.

Som ni kanske förstår så gör vi så lite som möjligt här hemma just nu. Dagarna går mer åt till att sätta igång tvättmaskinen, plocka ur och hänga upp det som var i tvättmaskinen, försöka få i sig nån frukost (brukar bli nångång fram mot lunch), ivrigt vänta på posten och be till gud att det kommer nåt roligt... Funderar på å gå tillbaka o jobba och låta Mats vara hemma...

Nu i dagarna flyttar brorsan med familj in i sitt nya fina hus!!! Gud så roligt, vi längtar så tills vi kan komma o hälsa på. Längtar så tills vi flyttar. Ska bli skönt med markplan och lite renovering (som om vi inte var trötta nog). Hursomhelst, grattis familjen Ohlson/Brodin till ert nya hus!!

Avslutar med lite bilder på monstret...

  


1) Poserar i nya Fiat Polski-bodyn
2) Så här söt och glad är hon på dagarna... Om natten not so much.
3) Massor med leksaker och en snorkråka i näsan, kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Farmor

hon är väl inget "monster" hon är ju så god glad

2007-02-05 @ 15:03:48
Postat av: Johanna

Lilla monster!!
Du är för söt men se till att sova så mamman din får sin skönhetssömn.

Hoppas detta med sömnen löser sig snart , Jennie!
*kram*

2007-02-05 @ 15:04:27
Postat av: Farmor

hon är väl inget "monster" hon är ju så god glad erbjudantet står kvar /vi i byn

2007-02-05 @ 15:06:10
Postat av: Farbror Tomas

Gaaaahh, saknar "min" lilla sötnos så sjukt mycket nu =)
Så s*t*ns sööööt!!

Jennie buffla till mats lite så han får vakna några gånger per natt också... :P

2007-02-05 @ 16:08:29
Postat av: anna

kikar in ...

känner igen det där med nätterna. vårt mellanbarn var PRECIS som Malva, det är jättejobbigt!!!

ha en bra dag!

2007-02-07 @ 10:29:16
Postat av: anna

lämnar min adress om du vill kika in...

2007-02-07 @ 10:29:48
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: anna

sno "igelkott" -det gör inget.
jag hörde det i "myror i brallan" på TV en gång *hihi*

2007-02-07 @ 12:22:56
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0