Snö och snö och åter snö...

Nu kändes det som det var länge sen jag uppdatera. Här kommer en snabb genomgång av veckan som gått.

Oki, jag vet att jag bor i Luleå, Norrbotten, och att jag borde förvänta mig snö, kallt och blåsigt vid den här årstiden, men hallå!!!! Nu räcker det med snö! Efter nattens snöoväder har vi nu flera meter snö (känns det som iaf) och det har inte slutat än. Kommer inte fram med barnvagnen där ute så jag o Malva står i fönstret och ser på eländet istället. Om bara "plog-mannen" kunde komma o ploga lite så vi kan gå ut och gå, vägarna är väl plogade kanske, men absolut inte alla gångstigar. Vi väntar...

  Detta ser man om man kollar ut genom vårt vardagsrumsfönster...

Och Malva har hunnit bli sju veckor, stora tjejen. Vi firade med sång, såklart, och genom att titta ut genom fönstren o titta på snön. Orkade inte ens ta oss ut. (hemska mamma)

Men i fredags tog vi oss minsann ut. For till stan och gick sen och hälsade på hemma hos Albin, Per och Fia för att göra klart de sista korten. Så nu har jag äntligen blivit färdig med alla kort, gud så duktig jag varit. Fast jag fick mkt hjälp av snälla Fia. Men ändå, jag som har stämplat och klistrat och skrivit, det trodde ni inte om mig va? Oanade talanger. :)

Igår hade vi tänkt åka o bada med Malva i badhuset. Vi packade mer miiiiinibadbyxorna och handuken och gav oss iväg, men då hade dom inte värmt upp barnpoolen i Gammelstan så det bidde inget bad. :( Vi får prova igen nästa helg. Så vi styrde bilen vidare mot Sunderbyn och hälsade på Malvas farmor och farbröder istället. Där bjöds det på mat, som vanligt, vi måste nog snart börja betala matpengar där känns det som. (Tusen tack för maten Doris, supergott som vanligt). Och Malva charmade nästan brallorna av farbror Tomas, som inte hann varken basta eller duscha innan han skulle iväg. Svårt att slita sig från Malva va? :)

Och idag är det ju Fars Dag!! Mats första fars dag, och vad tror ni att han gör? Jo, åker och jobbar extra... Suck, vilken pappa. Men men, Malva tog det med ro och sov istället. Och han kom ju hem innan kl två så det gjorde inget. Paket fick han oxå. Ett inramat foto på mig och Malva, plus en ny plånbok med kort på hela familjen i. Plus (nä, det är inte slut än) så hade jag gjort en ny body till Malva där det stod Pappas Prinsessa på, så jag tror nog han blev nöjd. (ser fram emot Mors Dag redan...)

Nu sitter jag och väntar på Albin som borde komma när som helst. Det vankades kalas hos Love idag, men eftersom Albin var lite snorig så var det bäst att han fick komma hit istället. (Love är Mejas pojkvän, även han en premis, som är väldigt infektionskänslig så förkylda barn får hålla sig borta).

Avslutar med lite bilder, som vanligt.

P.s Stort grattis (säger man grattis verkligen?) pappa Tommy på Fars Dag. Jag har verkligen den bästa pappan i världen som alltid ställer upp och älskar och stöttar mig för jämnan. Vad hade jag gjort utan dig? Tack för att du finns pappa. Jag älskar dig och mamma så himla mkt och önskar jag kunde vara där hos er nu så jag kunde ge er en stor kraaaam. Men det får vi ta till nyår istället. Tack för att du är en sån bra morfar till mina barn pappa, och tack mamma för att du är en sån bra mormor. Ni är verkligen dom bästa föräldrar man kan önska sig!!!


  Det här är vad jag vaknar upp till varje morgon, en glad Malva som ligger o snackar.
  -Ibland trycker mamma ner mig i handfatet när jag bajsar. Jag är lite skeptisk. /Malva
  Malva sitter i babysittern och poserar i sina skor.
  Åååå så mysigt och oj så rolig mamma kan vara...
  Malva och farbror Tomas. (pappa Mats är inte världens bästa fotograf, Tomas har mer huvud än så, jag lovar)
  Det drog lite kallt hos farmor när alla öppnade dörren, då var det skönt med en snutte över huvudet. :) Mamma försöker se tv och verka obrydd.


Och en sak till. Ni får gärna lämna en liten kommentar om ni vill, det vore kul att läsa nån gång. NI kan ju bara säga hej och kommentera bilderna. Tryck på kommentar här nedanför.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vaddå, ska du också få blå ögon? *undra*

2006-11-12 @ 21:42:07
Postat av: Meja

Hm, mitt namn kom inte med..

2006-11-12 @ 21:42:53
URL: http://mejas.nu
Postat av: Anonym

Love och Meja sov om vartannat på kalaset. Men det var otroligt trevligt och tårtigt :-)

Tänkte lämna Loves adress till er o alla som kollar här:

http://www.bustrollen.se/

//p

2006-11-13 @ 00:38:23
URL: http://mejas.nu
Postat av: Anonym

Så en klickbal länk till Love.

2006-11-13 @ 00:38:56
URL: http://www.bustrollen.se
Postat av: Mamma

Tack för alla underbara bilder som du tar på dina barn.Fast jag är så långt borta känns det nästan som om jag vore där hos er.Längtar efter er alla jättemycket Men vi ses ju till nyår det är inte så långt dit .

2006-11-13 @ 08:45:58
Postat av: Farmor Mona

Härliga bilder! Jag blir så glad av att få se Albin och Malva och läsa lite om hur ni har det.
Må så gott!

2006-11-13 @ 13:02:06
Postat av: Petra

Hej! Grattis till den lilla söta. Blev lite orolig när du inte hört av dig. så jag vågade inte höra av mej if ngt hade hänt. Men nu ser jag att allt gått mycket bra. Så jätte GRATTIS igen.
Lycka till med allt och ha d jätte bra. Kram Petra

2006-11-17 @ 14:32:59

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0