Sjukhusbesök...

I måndags small det. Äntligen skulle Albin bli av med sin prick, en födelsefläck han haft på armen. Vi har försökt med bedövningsspruta men det gick inte, sen försökte vi med nåt medel som skulle göra honom trött o lullig, men det gick inte heller (har en väldigt spruträdd son) så tillslut återstod bara nedsövning på sjukhuset.

Så i måndags kl 07 var vi på plats. Han och jag fick byta om till d ursnygga sjukhuskläderna och sen rullades han in på en sal, dom gav honom sån där medicin så att han skulle bli lullig och sen kopplade dom en massa sladdar till honom o så fick han börja andas i masken. Han fnittrade o hostade litegrann men snart så sov han. Då fick jag gå ut å vänta hos Per o Malva som satt i väntrummet, tog kanske 45-60 minuter innan han kom tillbaka, sen sov han ca 1 timme till innan han yrvaket vaknade till liv. Då var han snurrig värre, men äntligen äntligen var det gjort. Nu är pricken borta och vi kunde äntligen ha vår mys-dag som jag lovade honom när han tog bort pricken. Så vi åt godis, såg film o öppnade paket hela måndagen o nästan hela tisdagen oxå. Eftersom vi hälsade på hemma hos Per, Fia och Meja länge på måndagen var vi tvugna att utöka "prick-dagen" till även tisdagen. :) Nu har han bandage på armen som ska sitta där till den 11 november o tills dess är han sjukskriven o får inte gå till skolan.

       

1) Mini-doktor Albin... Såg helt klart ut som en lite doktor, bara stetoskopet runt halsen som saknades.
2) Syskonkärlek!! Albin fick frukost efter operationen o Malva passade på att mysa lite med storebror.
3) Fasligt halkiga soffor dom har där på sjukhuset, Malva är på glid.
4) Meja i supersnygg klänning som Anna-Karin hade när hon var bebis.
5) Syskonkärlek nr 2. Visst är dom fina?


När jag la honom i måndagskväll så sa jag åt honom
- Kom ihåg nu då att imorrn är det ingen skola för dig.
- Nä just det, för jag är ju gravid säger Albin då.
- Gravid? Vad menar du?
- Ja, men jag får ju inte gå till skolan, och när du var gravid så fick ju inte du jobba. Eller mamma, vad är gravid egentligen?
- Gravid är man när man har en bebis i magen, sa jag. Du är sjukskriven.
- Ja just det, sjukskriven är jag, inte gravid... Så tokigt.

Igår var vi och hälsade på farmor med flera i Sunderbyn igen, och både Malva o Albin fick paket. Albin fick en Lego-kalender (hur ska han kunna hålla sig ända tills december?) och Malvas present går att skåda här nedanför. Tusen tack Larre!! (tydligen väldigt viktigt att påpeka att den kom från honom. *ler*)

       

Kolla så nöjd hon är i sin nya fina Babysitter som hon fick av "farfar" Larre. Den var jättekul tyckte Malva.

Imorrn bär det av till doktorn igen. Då ska Albin träffa Astma-doktorn och vi ska se hur det står till med Albins lungor, om han behöver ta sin medicin i fortsättningen och vad som hänt sen sist. Hoppas allt är bra och att vi kanske slipper den där medicinen nu. Håll tummarna.

Avslutar med att visa Malvas favoritsovställning. Näsan ska tryckas in i storebrors snuttefilt, som nu Malva har fått ärva eftersom hon gillar den så. Tack snälla storebror!!
Så när Malva ska sova är det napp i munnen o snutte över huvudet som gäller. Ser ganska mysigt ut tycker jag... :)

124214-27

(p.s vägde henne i torsdags förresten, 4800 g vägde hon då. )

Kommentarer
Postat av: Johanna K med Thea

Hej där! Malva är verkligen supersöt. Från det ena till det andra du kankse skulle vilja berätta för mig hur du gör när du lägger in mer bilder än 1 i bloggen? Jag har inte fått klämm på det :-)
Må väl! JohannaK med Thea

2006-11-01 @ 22:24:16
URL: http://johannak06.blogg.se
Postat av: Johanna igen

tack för hjälpen med bilderna :-)

2006-11-02 @ 17:58:54
URL: http://johannak06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0