Vi överlevde dagen...

I måndags fyllde Albin 6 år!!! Hipp hipp hurra. Stora killen, jag fattar ingenting. Frågade om han inte hade lust att fylla 3 år igen, men det gick han inte med på.

Så i måndags var det dags för kalas oxå. Lite opraktiskt att ha det på en vardag men lokalen vi brukar hyra var upptagen hela helgen och jag vägrade ha 15 ungar här hemma så det fick snällt bli ett måndagskalas istället.

Han kom hem från skolan vid halv två-tiden och upptäckte att hela köksbordet var fullt av paket. Ojojoj så kul. Han öppnade så pappret flög och blev jätteglad för allt han fick. Sen skulle vi pynta färdigt pepparkakshuset, men det var mest mamma som pyntade, fast Albin godkände det i slutet.

Nu skulle vi börja förbereda för kalaset. Jag hade lejt bort bakning till Albins pappa, fast tror snarare att det var Fia som fick baka (tack). Så vi skulle fixa ljus till tårtan, servetter, handla, fixa tårtan, göra godispåsar, blåsa upp ballonger. Insåg när det var va 1,5 timmar kvar till kalaset att jag helt glömt bort att fixa godis till fiskedammen. Blev sååå less där ett tag, frågade Albin om vi inte kunde strunta i det, men det gick så klart inte. Så efter lite stress hit och dit o många om och men så bröt både jag o Albin ihop på golvet. Vi grät en skvätt var o sen blev vi vänner igen och började arbeta. :)

Mats fick åka till affärn o fixa korv och bröd till barnen, godis till fiskedammen och det sista till fikabordet.

På nåt konstigt sätt blev vi ändå klara och kalaset blev en succe. Maken till ungar att äta korv har jag då aldrig sett. Vissa klämde 5-6 korvar, var dom fick plats vet jag då inte.
Han fick en massa jättebra paket och var så nöjd. Kul att träffa några gamla kompisar från dagis och se hur dom haft det.

Tillslut var kalaset slut och Albin åkte med Per hem till sig. Jag o Mats gick till Konsum och firade genom att köpa en julmust. Väl hemma så drack i lite i soffan men bestämde oss snabbt för att gå å lägga oss istället. Barnkalas tar knäcken var den bästa. Vi förstår inte hur föräldrar med 8 barn överlever... :)

Här hemma är det lite sjukstuga för tillfället. Jag känner mig hängig. Snuvig, ONT i huvudet, svårt att andas, halsont och allmänt nere. Även Malva är lite hostig och snuvig, men vi hoppas det stannar där och inte blir sämre.
Bara några dagar kvar till jul och än är vi inte riktigt klara med alla klappar än, men snart så. Sen ska vi bara försöka få ut dom där förbaskade tomtarna oxå som fortfarande ligger i kartongen så ska ni se att det blir jul i detta hus även i år. Kanske måste göra lite julgodis oxå........

Igår var vi även på dopsamtal. Vi fick världens gulligaste präst så allt känns jättebra. Gick in och kikade en snabbis i kyrkan oxå eftersom jag aldrig varit där. Jättefint var det, känns lite läskigt att stå där framme. Men det är ju Malva som ska vara i centrum, inte vi, och jag tror hon tar uppmärksamheten som en lady.

Avslutar med lite bilder.

124214-85
Vårt fina pepparkakshus.

124214-81
-Se så många paket jag fick. Tack mormor/morfar och mamma/Mats

124214-82
Kalasklar i håret...

124214-83
Albin blåser ut ljusen på tårtan.

124214-84
Malva tog kalaset med ro, först sov hon bara o sen låg hon i vagnen och bara tittade med stora ögon.


Det ligger även ute en ny film på Youtube. Länk kommer här. Film

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jo, Lotten är kanon! Väntar redan på nästa leverans ;)
Kul att du kikade in - Välkommen åter!!
/Hälsn Susanne
Ps. Fiiina bilder på barnen :)

2006-12-21 @ 13:52:20
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0