Upponer vända världen...

Minns ni att jag för ett tag sen klagade så mkt på all snö som föll? Och visade ett kort från vår gård där allt var helt översnöat..? Nu har nästan _all_ snö regnat bort, det är plusgrader varje dag och känns som Munkedals-vinter. Såååå tråkigt. Tar tillbaka allt tråkigt jag sa om snön och hoppas den förlåter mig och kommer tillbaka...

124214-49

I veckan har det hänt massor. På tisdagen var jag med några mammor och deras barn (som jag lärde känna på föräldrarutbildningen via BVC) på babysång. Det var jättekul, att få träffa andra mammor, komma ut huset och färska upp minnet med babysånger. Här hemma sjunger vi bara på A-Li & Rebban och det kanske blir lite trist i längden. Men nu har vi massa låtar på lager och ska dit igen imorrn, tyvärr för sista gången innan jul, hoppas dock att det fortsätter efter nyår nångång. 

På fredagen var det dags att träffa en kompis från KomVux-tiden, Yvonne. Det var sååå kul att se henne igen, det hade gått alldeles för länge sen sist. Hon hade med sig sin dotter Ida och jag tog med mig Albin och hade förhoppningar om att vi skulle kunna fika i lugn och ro på det viset, men ack så vi misstog oss. :) Ida och Albin fann varandra direkt och blev som två tokstollar i varandras sällskap. Det sprang, tjoades, lektes, ropades, tokades och gud vet vad. :) Men dom var underbart söta och verkade tycka bra om varandra. Så fort vi lämnat dom på stan så sa Albin - Å vad jag saknar Ida redan mamma, kan jag inte få träffa henne igen? Så jag lovade att vi skulle försöka ta oss ut till Lövskär nångång o hälsa på familjen. Det vore jättekul tycker mamma oxå, som anser att hon o Yvonne träffas på tok för sällan. Förhoppningsvis kan vi ses oftare i framtiden. Fast ska vi vänta med besöket tills tapetseringen är klar kanske Yvonne? Så Mats (även Yvonnes kille heter Mats) känner sig lite stressad och kanske skyndar på lite... :)
     
Ida hade fått nya örhängen o halsband dagen till ära och dom skulle visas upp för kameran. :) Gullunge...


Efter att vi lämnat av Yvonne o Ida på stan så gick jag o Albin till stadsparken för att se första avsnittet av årets julkalender som utspelar sig där. Det var jättemkt barn och en väldigt bra föreställning. Både Albin, Malva och mamma var nöjda efteråt. Albin tyckte häxan var bäst, för det fanns tomtebloss i hennes kvast. Efter en halvtimme på en träbänk så var vi ganska frusna så mamma och barn gick till Åhlens och fikade lussekatt och drack varm choklad. Vi hade helt enkelt en underbar fredag på stan. :)

Hela tomtefamiljen + en häxa
124214-52
Sitter o väntar på att föreställningen ska börja
124214-53
Väl hemma så varvar vi ner med lite Bumbibjörnarna på film. Albin kan hela texten. :)
124214-54

Och när vi sen kom hem så hejade vi fram Markus till årets Idol. Tjohoo, denna kille är ju helt underbart bra. Albin har fått hans autograf så han är mäkta mallig. Mats jobbar ihop med Markus syster och när Idolvinnaren var hemma i Övertåneå för x antal veckor sen så fixade hon så att Albin fick en autograf. Tack snälla du!!! Fast nu vill ju jag oxå ha en. :) Men Albin säger att vi kan dela. Älskade son va du är snäll. 

Lördagen var skittråkig för min del. Albin var hos Axel o lekte hela dagen och Mats var på hockey, jag o Malva var ensamma hemma hela dagen o hade skittrist. Men det tog vi igen på söndagen när jag släpade hela familjen till stan för att "njuta" av skyltsöndagen. :) Vissa njöt mer än andra, Mats fick jag nästan pistolhota för att han skulle följa med. Men väl där så tyckte han inte det var så farligt ändå. Tänk att efter nästan två år tillsammans så har han fortfarande inte lärt sig att jag är ganska kul o gå på stan med. När han är med så uppför jag mig som en god flickvän och springer inte in och ut ur alla affärer utan går snällt och håller hans hand och tindrar med ögonen, en o annan puss oxå och så är han nöjd. :)

Nu vaknade Malva med ett illvrål som betyder MAT, bäst jag går och ger henne det antar jag. Ha det så bra allihopa. Och kom ihåg, bara 20 dagar kvar till jul... :) Ho ho hooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0