Lite känslostorm innan läggdags...

Alltså alla dessa känslor bara svämmar över en ibland. Vilken enorm kärlek man har till sina barn.


Jag har ju en son som är 6 år snart så jag trodde jag var inställd på dessa känslor men icke då. Jag tror nästan jag älskar Malva så mkt att jag spricker snart. Och den kärleken jag ser i hennes ögon gör att jag nästan börjar gråta. Fatta så stort!!?!! Man har ett barn som man "tillverkat" av enorm kärlek och efter en lååååång väntan (för vissa längre än för andra) så kommer det ut en perfekt liten person som bara är helt självklar i ens liv på en gång. Allt man en gång trodde var viktigt är som bortblåst och hela världen stannar upp om hon hostar till, sätter i halsen eller smäller av ett av sina underbara leenden.


Är så lycklig att jag får vara hemma med henne varje dag och dela hennes vardag. Vi lär känna varandra mer och mer för varje dag och jag älskar denna lilla människa 1000 gånger mer idag än jag gjorde igår men inte på långa vägar lika mkt som jag kommer göra imorgon.

Tänk att få vakna varje morgon med henne vid sin sida. Jag hör hur hon börjar grymta/buffa runt lite, sträcker sina småååå armar rakt upp och det är knappt så händerna når över hennes lilla huvud. Hon gäspar och ser sig omkring. Får syn på mig och ger mig det mest smältande leenden som finns och sträcker sin hand mot mig och tar mig på kinden. Som att säga "hej mamma, va skönt att du är här. Jag känner mig så trygg här brevid dig".


Jag vill skydda henne mot allt ont som finns där ute. Där ute i stora världen. Där ute som ibland bara är runt knuten. Där ute.... Vill ha henne i famnen, hålla om henne och viska i hennes öra att allt kommer att bli bra. Mamma är här och jag kommer inte låta nånting hända dig. Det är du och jag mot världen. Vår lilla familj som kämpar varje dag och som är så lyckliga. Ingen är lyckligare än vi.
Jag vill hålla henne nära, så hon känner mitt hjärta, ett hjärta som slår för henne och hennes storebror. Jag vill att hon ska känna sig trygg och älskad.


Min älskade, underbara dotter. Känner du hur älskad du är? Känner du dig trygg? När du ligger och ammar o ser in i mina ögon, känner du vad jag känner då? Jag är så lycklig som har dig och storebror. TACK för att ni valde att komma just till mig, att just jag fick bli er mamma. Jag lovar att jag ska vakna varje dag och göra det bästa jobb jag kan, varje dag. Jag vill vara den bästa mamman åt er två. Även om jag kanske inte är det alla dagar så ska ni veta att jag försöker och kämpar.


Jag älskar dig så otroligt mkt, min allra käraste dotter. Tack för att du finns...

124214-65

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Det är så härligt att läsa i din blogg,du är fantastiskt duktig på att uttrycka dig.Jag förstår verkligen hur du känner för dina barn.Jag har ju också en son och en dotter som jag älskar över allt annat här i världen.Kram mamma

2006-12-11 @ 23:50:27
Postat av: Rose-Marie

Det är så härligt att läsa i din blogg,du är fantastiskt duktig på att uttrycka dig.Jag förstår verkligen hur du känner för dina barn.Jag har ju också en son och en dotter som jag älskar över allt annat här i världen.Kram mamma

2006-12-11 @ 23:53:10
Postat av: Rose-Marie

Det är så härligt att läsa i din blogg,du är fantastiskt duktig på att uttrycka dig.Jag förstår verkligen hur du känner för dina barn.Jag har ju också en son och en dotter som jag älskar över allt annat här i världen.Kram mamma

2006-12-11 @ 23:53:10
Postat av: Rose-Marie

Det är så härligt att läsa i din blogg.Du är så fantastiskt duktig på att uttrycka dig.Jag har ju också en son och en dotter som jag älskar över allt annat här i världen, Kram mamma

2006-12-11 @ 23:57:55
Postat av: Rose-Marie

Kan en dator få hicka?

2006-12-12 @ 00:10:37
Postat av: Emil

Jo, det är lite speciellt det där med barn, jag tror inte att man fattar det förrän man står där själv. För mig finns ingenting i världen som ens kommer i närheten av Nova.

Sedan kan man tycka väldigt mycket om sin syster, mamma och pappa också! :-)

Ha de bra! Vi ses till jul! //Storebrorsan

2006-12-12 @ 21:36:58

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0