Glömde igen...

Som sagt, är jag senil eller kan jag skylla på amningshjärnan? Glömde ju berätta veckans RIKTIGT stora nyhet.

Vi är med parhus!!!!!!!!!!!!!

I fredags var vi på banken och fixade förskottslån så nu äger vi ett parhus, eller iaf 10%. :)

Tjoho, Jippi och Tjohej! Äntligen slipper vi dessa jäkla två trappor, Lulebos underliga väggar och grannar som stör i tid och otid.

En fyra i Sunderbyn med två plan och gräsmatta både fram och bak. En stor allmäning bakom huset där dom klipper upp till fotbollsplan på somrarna. Området är jättemysigt och fullt med barn. En minuts promenad till svärmor, 100 m till skolan och supernära busshållplatsen. Kan det bli bättre? Vi tror inte det iaf.

I april flyttar vi in och nu pågår renoveringsplaneringar för fullt. Vi ska byta golv och måla/tapetsera om överallt. Byta kakel, bänkskiva och beslag i köket. Riva en vägg mellan hall och kök och kanske byta ut nå skåp i köket så jag får ett skafferi. Ganska småsaker men som ändå kommer göra stor skillnad. Badrum och sånna stora projekt får vänta.

Albin är överlycklig och vi pratar redan om hur vi nästa vinter ska göra islyktor, bygga snögubbar och ha en riktig gran m belysning ute på framsidan (han är lite besviken att vi inte kan ha en riktig gran inne eftersom Mats är allergisk). Hans rum ska målas om och han vill ha prinsessor och blommor på väggen, så det måste vi fixa på nåt sätt. Min tjejiga lilla pojk. :)

Ååå detta känns så bra och vi är såååå glada att vi köpt detta parhus. Vi vill nog båda helst flytta in igår, men säger att dessa månader går nog fort.



124214-64
En ganska mörk bild på vår framtida bostad. Ett litet rött hus med blå dörr, som jag alltid önskat mig. :)

Kommentarer
Postat av: Tiistla

Grattis till huset, vad skoj! Lycka till med renoveringsplanerna!

2007-01-09 @ 19:39:21

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0