En massa Albinsvar...

Tänkte det skulle vara kul att fråga Albin en massa frågor och sen se vad han svarar. So here goes...

Vad heter du?
- Albin Ohlson
Hur bor du?
-
Bra. Lägenhet menar jag, inte braaaa.
Hur många år är du?
- 5 och ett halvt, fyller snart 6, den 18:e december
Vad tycker du är roligt?
-
Rita
Vad tycker du är tråkigt då?
-
Sitta och vänta
Vad är din favoritmat?
-
Hamburgare
Vad får man göra i skolan?
-
Hmm. Ska jag säga det roliga eller det tråkiga? Man får göra matte, man får pyssla i pysselrummet och sen efter vi sjungit hejdå-sången och avslutat skolan får man vara i alla rummen på fritis.
Vad tror du finns i rymden?
-
Massor med jordklot, fast inte bara vårat. Finns det riktiga rymdvarelser mamma? Jo, det gör det mamma.
Vilken är din favoritfärg?
-
Rööööd, lila, orange, rosa och grön.
Oj, det var många färger. Kan du välja en?
-
Då vet jag inte. Kanske lila, fast ljuslila.
Vad heter det där du bor?
-
Mjölkudden.
Bor du inte nån annanstans oxå?
-
Jo, på Skurholmen.

-Mamma, vad betyder skur?
-Det kan vara tex en regnskur, alltså lite regn.
-Men mamma, det finns oxå nåt som heter skurmopp.

Varför måste man sova på natten?
-
För man är trött och för man växer.
Vad ska du bli när du blir stor?
-
Snickare
Vad gör en sån då?
-
Bygger
Var kommer bebisar ifrån?
-
Magen
Vad gör bebisar för något?
-
Inte vet jag. Grinar.
Har du varit en bebis då?
-
Ja, såklart.
Vilka är dina finaste kläder?
-
Det är säkert den där tröjan men olika mönster, den där rosa tröjan.
Vad önskar du dig av tomten?
-
Stämplar, speciellt sånna där glasstämplar.
Finns tomte? Var bor han?
-
Han finns och han bor i Nordpolen
Vem är din bästa kompis?
-
Sandra
Vilket är det finaste ordet du vet?
-
Hmm, horisonten.
Det fulaste ordet du vet?
-
Det är nån man egentligen inte får säga. *viskar* Bajs...
Vad är du jättebra på att göra?
-
Jag är lika bra på allting.
När blir mamma o pappa arga på dig?
-
När jag busar för mycket
Vad ska du göra nu??
-
Svara på frågor.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilket underbart svar, horisonten! Han e söt han:) Kram på er alla!

2006-12-16 @ 23:42:39

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0