Underbart väder!

Imorse var vädret inget vidare, molnigt och småkyligt.
Då kändes det himla skönt att jag hade föreläsningar framför datorn hela dagen.
När det blev lunchrast var det något bättre väder så jag begav mig ut i spåret och sprang.
Det hann komma en regnskur medan jag var där ute men det var bara skönt med lite avkylning.
Väl hemma igen var det dags för föreläsningspass nr2.

Och nu började det fina vädret.
Mats och tjejerna var ute medan jag satt här inne och suktade ut.
När vi väl var klara på datorn så begav jag mig ut till tjejerna.
Tog en cykeltur och gick sen förbi lekplatsen.
(sen vart det nästan _för_varmt. Jag vet, jag är aldrig nöjd. *ler*)

Tog lite bilder. De är från nu i veckan.


Vi har haft ganska mycket vatten nedanför våran tomt på baksidan och dag när vi tittade ut såg vi dessa två varelser i "sjön". Flora stod i fönstret hela dagen kan jag säga. :)


Hon cyklar varv, på varv, på varv runt kvarteret.
Då behöver man en O´boy-paus ibland.


   
Den här dagen var det jättegod mat. Syns det?
Pappas renskav med potatismos.


Vi plockade fram rutchkanan till tjejernas stora förtjusning.


Även Flora kan klättra upp själv och slänga sig ut med ett stort leende på läpparna.


Hon lärde sig nyss cykla oxå. Utan stödhjul (de har vi aldrig satt på).
Det tog typ en kvart (kändes det som) tills hon lärde sig och nu gör hon inget annat.


Vi går ofta till lekplatsen för att gunga.
Absolut roligast är det förstås när storasyster ger fart.



Tokig bild på en tokig tjej.


Det är bäst att ha hjälmen på hela tiden.
Man vet aldrig när man blir sugen på en cykeltur. :)


Ikväll laddar vi för att se Avatar. (förmodligen kommer tjejerna strula som tusan med kvällssömnen bara för att vi har planer)
Jag och Albin har ju redan sett den i 3D, men för Mats blir det premiär.
Den är sååå bra så jag riktigt längtar.
Hörde jag nån säga popcorn?!! :)

Såg att ni ville ha receptet till Glacen i förra inlägget.
Men jag och recept vetni, jag höftar ju bara.
Men här kommer ett försök iaf.

Blanda lika mängder ljust muscovado-socker, soya, ketchup och flytande honung.
Jag brukar ta ca 0,5-1 dl ungefär beroende på hur mkt kött vi har.
Riv sen 4-5 vitlöksklyftor och så mkt färsk ingefära du bara kan.
Gillar du ingefära - riv massor.
Gillar du det inte så mkt - riv litegrann.
Blanda allt i en skål och voila - färdigt.

Vi brukar köpa "ofint" kött (tex tråkiga kotletter och sen koka dom en stund) och glaca innan och undertiden vi grillar. Såååå gott. Men det funkar jättebra till tunna revbensspjäll oxå. De kokar vi oxå först, ca 45-60 minuter.
Hoppas ni provar och hoppas det smakar. :)

Nu är det snart dags att slänga två små tjejer i säng och sen är det Avatar-time!
Undra om Mats håller sig vaken....... tveksamt.
Ha en underbar helg allihopa.
Och ta hand om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0