En rolig grej.

Tjejerna sover, Albin är hos pappa, Mats är och kastar så jag är ensam uppe.
Borde plugga men ser Äntligen hemma istället.
Passar på att lägga en ansiktsmask när jag ändå är ensam.

Sist gång jag gjorde det sa Malva nåt "asa-roligt". (allt nu förtiden är allt asa. Asa-bra, asa-gott, asa-trött osv. Tydligen nya inne-ordet hos 3-åringarna här i byn)
Jag hade lite tid över så jag la en mask på morgonen innan vi skulle till dagis.
Den skulle bara ligga kvar i 5 minuter så jag kände att jag hann med det.
Tjejerna var i vardagsrummet så jag svabbar på den inne på toa.
Passar på att gå å slänga en blöja under tiden jag väntar.

Där ute i köket möter jag Malva som tokstirrar på mig och säger sen med ett skratt:
- Men mamma, idag har du ju sminkat dig som en clown!!

Jag låg dubbelvikt på golvet och skrattade kan jag säga.
Gick snabbt och tvättade av mig sen så hon slapp på med en clown till dagis. :D

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hahahaha, det var faktiskt ASroligt ju! Tack för en rolig start på dagen Malva! ;-)



Kramar

2010-05-12 @ 07:52:15
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Tomas

Hahahahahaha!!!! =)

2010-05-14 @ 20:53:10

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0