Mamma & son-helg

Mats åkte till fjällen med några kompisar och tjejerna är hos farmor hela helgen.
Så här hemma är det bara jag och Albin. Ganska skönt faktiskt.
Sällan som vi är ensamma bara han och jag.

Idag har vi legat läääänge i sängen (jag vaknade 06,10, konstaterade att tjejerna nog hade vaknat nu, vände mig om och somnade om. Nice.), gått på bio och sett Draktränaren (jättebra film), varit en snabbis på stan, ätit tacos i soffan framför tvn, nu är det Wall-E på tv och snart ska vi plocka fram lite godis.


Provar solglasögon på Hm.

Tentan...
Usch, jag vet inte om jag ska skratta lr gråta.
Jag skrev det jag kunde och även lite på det jag inte kunde. :)
Om gudarna är med mig så fick jag G. Men då krävs ett mirakel.
Näringsläran kuggade jag, det vet jag. Men det var med flit oxå.
Orkade inte börja läsa på den oxå utan struntade i den och satsar på omtenta där.
Så verkar hela klassen ha resonerat.
Det är ett separat prov, och ganska litet, som nog inte blir så jobbigt att läsa in.
Får vi hoppas.

Dagarna efter tentan har varit supersköna.
Jag har hälsat på kompisar jag inte sett på länge, gått på stan, slappat i soffan, sett tv dagtid, sett flera avsnitt på datorn och bara njutit av tillvaron.
Inte ofta man är ledig när man är student så det gäller att njuta när tillfälle ges.

Igår tog vi med oss Myra hem från dagis.
Oj va dom lekte, hon och Malva.
Tror dom plockade ut och lekte med VARENDA leksak som finns i hela huset.
Tillslut blev dom ganska trötta och satte sig ner och pusslade ett tag.
Båda två på samma stol så klart. :)
Sen ville dom se lite film. Men jag hann inte ens sätta på dvdn innan Myras pappa kom.
Tror dom var nöjda med dagen iaf.

  
 
1) Här sitter dom lugnt och still på samma stol och pusslar.
2) Poserar ganska "normalt".
3) Här börjar det spåra lite...
4-5) Piff & Puff at their best.

I torsdags var det dags för Vasaloppet på dagis.
Malva var såååå duktig på att åka. Hon åkte 3 varv utan några som helst problem.
Hon hade nog kunnat åka hela kvällen om hon inte blev akut toa-nödig och vi fick springa hem. (tur vi bor nära).
Sista biten fick jag ta henne i famnen, med skidor och allt och kuta. Vi hann precis.
Flora var oxå med såklart och klarade att gå riktigt bra i snön. Vi hade henne i pulkan men så fort den stannade av så slängde hon sig ur och ville gå. :)

 
 
1) Skidorna är på och dom är redo.
2) Står på startlinjen och väntar.
3) Nu är dom igång, det ser ut som att det är ganska kul.
4) Målgång och medalj. Bra jobbat Malva!



Även en liten film bjuder jag på. Nästa Charlotte Kalla..??


Avslutar med en underbar bild på Albin och Flora.

Flora fullkomligt ÄLSKAR böcker. Så fort hon hittar en bok skiner hon upp, ser sig omkring om hon ser någon som kan läsa, går fram, räcker upp armarna och vill sitta i knät och titta. Om och om och om igen.
Allra helst ska Albin läsa, men vi andra duger oxå om han inte går att finna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0