Ledsen.

Tänk va lite det krävs.
För att förstöra någon annans dag kan det räcka med några få ord.
Ordets kraft och makt är stor.
Och människor är sårbara.
Jag är en väldigt sårbar och känslosam person.
När jag blir arg blir jag jättearg, snabbt.
Jag gråter lätt, när jag är glad, ledsen och arg.
Men jag skrattar mycket oxå.

Jag tror det är viktigt att vara både sårbar och känslosam.
Att kunna visa förståelse och omtanke för andra.
Jag försöker alltid tänka på andra människor, deras känslor och vad som händer om jag gör si och så.
Kanske för att jag haft barn i hela mitt vuxna liv. Jag är van att tänka på andra än mig själv, det har alltid funnits andra som gått före.

Förmågan att kunna visa och känna empati är något inte alla har.
Jag anser mig ha den förmågan.
Men ofta stöter man på människor som inte ha det.
Att kunna förstå en annan människa och inse att hennes situation är kanske helt olik min, ska det vara så himla svårt? Alla är vi olika, med olika förutsättningar, krav på oss själv och förmågor.

Därför blir jag så ledsen, och arg, när jag stöter på människor som är snabba på att dömma och som inte kan förstå min situation. Att min avsikt är god, men ibland händer saker man inte kan rå över.
Jag försöker göra det bästa av situationen, både för mig själv och för alla omkring mig.
Jag anstränger mig verkligen och ibland känns det som jag vänder ut och in på mig själv för att få allt att gå ihop.

Sen räcker det med några ord, från en bitter och oförstående människa, för att hela min värld ska rasa.
Som om jag inte har det kämpigt nog, ska jag behöva ta det här oxå?
Va fan - jag kämpar och gör så gott jag kan och så kommer du och dömmer mig?

Fast egentligen är det mest synd om dig.
Jag har folk omkring mig som älskar mig. Som tror på mig och som stöttar mig.
Som hjälper mig och som uppmuntrar mig. Som håller mig i handen och leder in mig på rätt väg när jag gått vilse.
Som jag kan lita på och som aldrig skulle överge mig lr såra mig.
Du kanske inte ha det. Kanske är det därför du är bitter och oförstående...
I slutändan kommer jag ändå stå på toppen.
Jag vinner och du förlorar.
Så det så!

Du ska inte få förstöra min dag.
Jag håller mitt huvud högt och kräver min rätt.
Min rätt är precis lika stor som din.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Så himla bra o starkt skrivet!! Vet inte vad som hänt dig men vet att du inte ska behöva ta ngn som helst skit. Många kramar!!!

2010-02-17 @ 14:32:26
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Micke

Kram

2010-02-17 @ 14:52:20
URL: http://hypernevrakustiska.blogspot.com/
Postat av: Elin

Kram!Vet inte vad det är för en idiot du råkat ut för men stå på dig.Bra skrivet!!!!!!

2010-02-17 @ 19:13:15
URL: http://ellabellaochbarnen.blogg.se/
Postat av: Pappa

Vad i herrans namn har hänt??

Stå på dig stumpan. Jag älskar dig.

2010-02-18 @ 21:27:49
Postat av: Mamma

Glöm alla elaka människor(egentligen är det nog mest synd om dem) och minns alla snälla och goa vänner du har runt omkring dig ! Älskar dig!!!!! Kram

2010-02-18 @ 23:50:36
Postat av: Malin Inspiration & design

Åh, vad fint du har skrivit!! Jag känner igen mig så ENORMT mycket i det du beskriver. Jag har själv råkat utför så många oempatiska människor.



Hoppas att det känns lite bättre för dig än när du skrev ner detta. :) Strongt av dig att var öppen med vad du känner.



Fortsätt att kämpa på!

Det gör jag, så gott jag kan.

Ibland faller man, förhoppningsvis för att

kunna resa sig igen, och bli starkare. :)



Många kramar till dig!

2010-02-26 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0