Hej igen.

Snart är den här sidan ett minne blott.....
Ja, alltså jag ska inte sluta blogga.
Jag håller bara på att göra om designen här inne.
Försöker mig på att göra det helt själv, det är därför det tar sån jäääkla tid.
Jag har helt nybörjare, har aldrig hållt på med stilmallar och kodmallar tidigare.
Börjar jag så försvinner timmarna bara, stackars Mats...
Det är bara så frustrerande när jag inte får det att se ut som jag vill.
Får jag till det ena, får jag inte till det andra. Och tvärtom.
Men snart så kanske jag är färdig... Kanske.

Igår var det Fars Dag.
Inget vi firar så värst mkt i vår familj.
Men ett kort skulle han få såklart.
Det fixade Malva hos farmor i fredags.
Såååååå fint, jag blev helt tårögd när jag såg det.
Shit va hon har lärt sig mkt på kort tid.
Alldeles nyss bara hon kladdade när hon ritade, ritade bara runt runt runt.
Men nu är det små figurer och bokstäver.


Här har hon skrivit "Till pappa från Malva". Ser ni?


En huvudfoting och ett spöke. Notera ögonen som har pupiller.


Den röda är Flora och den lila är jag, sen orkade hon inte rita mer.
Tydligen är vi för många i vår familj, vem orkar rita 5 st...? :D


Det här var den första huvudfoting som jag såg att hon ritade.
Detta var i onsdags. Hur fin är inte den!??!! Finns det nåt som slår en huvudfoting?
Jag tror inte det.

 
 
Jag försöker ta kort på Flora, men det är stört omöjligt.
99 gånger av 100 blir det sånna här kort.
Visst, dom har oxå sin charm, men inte riktigt vad mamma tänkt sig.



Men ibland lyckas vi. :)


Tokig lr glad? Lr tok-glad...

 
Så här fin var Malva när hon skulle gå till gympan i söndags.


Men när vi kom dit blev det katastrof.
Hon säger hela veckan att hon ska dit och att det ska bli så skoj, men väl där så låser det sig och allt är läskigt.
Hon vill bara vara i min famn, sitta vid sidan om och titta på. Grinar, skriker och är allmänt fjantig.
I söndags funkade det inte ens om jag sprang bredvid henne, så då gick vi hem.
Orkar inte truga henne. Passar det inte så passar det inte.
Får se om pappa lyckas bättre nästa vecka.
Annars lägger jag ner.
Synd, för jag tror hon gillar det innerst inne. Men hon är för feg/rädd.
Första gången vi var där skickade ledarna ut oss föräldrar i andra rummet, och då blev Malva jätteledsen och ville inte vara med. Innan hade hon varit med och varit jätteglad.
De andra barnen hade redan gått flera gånger så dom brydde sig inte när mamma försvann, men för Malva var det som sagt första gången så för henne gick det inte bra.
Synd att det blev så tokigt första gången, men man tycker ju att det ska gå över. Särskilt eftersom jag brukar springa med henne och så...
Men men, vad gör man?


Ett fint kort på vår stora lilla tjej. ♥


Har ett jättefint kort på kylen här hemma.
Jag och pappa, taget för väldigt många år sen...
Pappas flicka.
Tack för allt pappa, älskar dig. ♥ ♥ ♥

Nä, nu är det kanske dags att sminka sig lite och byta om från myskläderna.
Vill ju inte skrämma slaget på de andra människorna på Ica Maxi. :)

Ha en underbar måndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0