Ångest!!

Usch, idag har jag ångest. Har spenderat massor med pengar idag, på mig själv!!
Satt o tänkte efter och tror aldrig jag köpt något så här dyrt förrut, till mig själv.
Om man inte räknar in hus och bil o sånt där.

Grejen är nämligen att min mage växer och min jacka hänger inte riktigt med. Den sticker ut och blir kall. Och det lär ju inte bli bättre i vinter direkt, äger ingen jacka jag kommer att få på mig när kylan och snön kommer. Så jag har funderat länge vad jag ska göra...

Vill ju inte köpa en bauta-jacka bara för att jag ska få på mig den i år och sen aldrig mer. O samtidigt vill jag ju ha en snygg och bra jacka, för ut måste jag ju i vinter, vare sig jag vill lr inte.
Och redan NU fryser jag ju om morgonen när jag o Malva går till dagis.

Har sett att PoP har en snygg mamma-jacka som är av skal-modell. Det är ju superpraktist att kunna ta bort innefodret när det inte är så värst kallt ute och man får plats med tjockare tröja lr fleece under. Men den är dyyyyyyr den jackan.
Så jag har bara suktat och vänt på klacken där inne på Polarn...

Pratade med Mats igår och han tyckte det var självklart att jag skulle köpa jackan. "Du behöver en bra jacka!!" sa han och det har han helt klart rätt i. Kan inte gå runt i Vero Moda-skinnjackan hela vintern direkt.

Idag var jag inne på Polarn och provade den iaf. Ville veta om den går att ha även i icke-på-smällen-tillstånd, för att lägga nästan 1800:- på en jacka som jag bara ska ha i 6 månader GÅR bara inte. Prövade den och den var superbra. Skön och snygg och praktisk. Tjejen som jobbade där sa att hon hade en egen, trots att hon inte var gravid. Och resten av personalen hade oxå var sitt ex. Hon älskade sin jacka och hade den jämt.

Så det slutade med att jag köpte den!!! Hjälp!! Därav min ångest. Såååå mkt pengar, vi simmar inte direkt i dom liksom. Men jag behövde ju verkligen en jacka. Ååååååå. 

Köpte den på prov, har 3 veckor på mig att bestämma mig. Men ju mer jag prövar och ju mer jag tänker, ju mer lutar det åt att jag behåller den. Får väl bli havregrynsgröt den här månaden kanske.

Gjorde en + - lista.

+ Snygg
+ Praktisk
+ Funkar även när jag inte är gravid
+ Går ner över rumpan, och där fryser jag ganska mkt
+ Går att dra år rejält i midjan så den känns inte större än den måste va, men kan samtidigt växa med magen
+ Jag behöver verkligen en bra jacka så att jag kan vara ute utan att frysa. Mats klagar jämt på att jag har så dåliga kläder.

- DYYYYYYYR
-
-

+sidan är ju helt klart längre så det borde va avgjort va? Men ändå så tvekar jag. Bäst jag går o prövar den en gång till...


(För er som är nyfikna så finns bild på jackan HÄR, min är dock svart och mkt snyggare i verkligheten.)

Kommentarer
Postat av: cilla

jag tycker absolut att du ska köpa den. den var värd det priset. den ser skön ut..kram cilla

2008-10-21 @ 18:51:09
Postat av: Jojan

Den ska du ha!!!Så det så!

2008-10-21 @ 23:31:41
Postat av: Josefin

Men å andra sidan om du bara vill ha den dom resterande 6 månaderna så kan du få igen rätt så mycket pengar om du säljer den begagat sedan. Det är mycket mammakläder som säljs på tradera och blocket nuförtiden med strykande åtgång. Klart du inte ska frysa om magen!

2008-10-22 @ 10:34:50
URL: http://lilltjoppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0