Äntligen helg.

Så där jag. Nu har jag laddat upp en massa bilder åt er. Det tog hur länge som helst!!

Hade fortfarande kvar en del bilder från Munkedal så jag visar dom oxå. Och sen lite bilder från första veckan hemma i Luleå. Sen åkte min kära sambo till fjällen på fiskeresa ihop med en kompis OCH vår kamera!!! Så jag har inte kunnat ta en bild på hela veckan, snacka om jobbigt. Nåja, jag har ju jobbat massor så jag hade ändå kanske inte orkar/hunnit ta några kort, men ändå liksom... :)

Som sagt är Mats i fjällen sen början av veckan, så jag har lekt ensamstående. Inte en kul lek kan jag meddela. Tack vare underbara farmor så har jag kunnat jobba iaf. Hon har ställt upp och haft Malva varje dag i veckan, en dag fick hon t.o.m sova där när jag jobbade sent. Utan henne hade vi aldrig klarat oss så tusen tusen tack farmor Doris!!
Men det har ändå varit en tung vecka. Malva har vaknat på nätterna några/nån gång varje natt och de längsta hon sover nu för tiden är 06. En dag vaknade hon t.o.m 05,15!! Gissa om mamma var trött den dagen, och då jobbade jag även till 19,30 Gäsp säger jag bara. Men när jag går in i hennes rum och möts av ett stort leende som säger "Gomollon Mamma" samtidigt som hon lägger huvudet på sned så är det svårt att inte le själv. Underbara unge.

Men snart kommer Mats hem igen. Jippi jippi så underbart. Efter att ha befunnit sig i Går-Inte-Att-Använda-Mobilen-Fjällen hela veckan har han äntligen idag kommit till en plats där mobilen funkar och vi kunde höras av. Fick mess av honom när jag stod på jobbet idag och hela tiden sen hade jag ett stoooort flin på läpparna. Jag har saknat honom så himla mkt och det var så skönt att få se hans namn på mobilen igen. :) Förhoppningsvis kommer han hem på måndag igen. Oj va Malva kommer att bli glad. "Jag okkå åka fiska" säger hon med trumpen min när hon kommer på att pappa är borta... :)

Här har ni då en del bilder. Mats berättade idag att vår kamera har gått sönder (%"/#%%") så nu vet jag inte när jag kan bjuda på fler bilder nästa gång. MÅSTE skaffa ny kamera och det genast. Kanske blir det en dig.systemkamera äntligen... *håller tummarna* Ni får väl hålla till godo med mobil-bilder annars.

     

1) Efter en regning natt fick småtjejerna dra på sig galonbyxor och leka ute i vattnet. Morfar/Farfar övervakar.
2) Malva fick måla en speciell mugg, helt själv.
3) Så här fin blev den!!
4) Stackars mormor, det blev många godnatt-sagor varje kväll...
5) Finns det nåt roligare än att springa i vattenspridaren?
6) En hög med barnbarn och en mormor/farmor längst ner. :)


  
1) En kväll gick vi tjejer på bio och såg Mama Mia och så här glada blev barnen när mormor/farmor kom hem igen. :)
2) Hejdåkram mellan storkusinerna.
3) Och puss såklart. ♥


  
1) Sista kortet på Arlanda innan hemfärd. Underbart fint eller hur?!!
2) Ibland ville Malva hellre sitta i storebrors knä ombord på flygplanet. Tur hon har världens bästa storebror som accepterade.
3) Snart är vi hemma...

    
1) Självklart har vi oxå tillbringat stunder på stranden.
2) Malva älskar att bada.
3) På hemvägen blev hon kissnödig och ville prova att kissa på stenen. Det får man när man är så liten va?
4) Nektarin är gott. Vilken härlig näsa hon har här. :)
5) På hemvägen somnade hon en lur i vagnen. Man blir trött på stranden.

   
En liten Malva-kavalkad. :)
1) Jag frågade Malva om jag inte fick ta ett kort på henne, och så poserade hon så här. Vad ska det bli av henne?
2) En varm eftermiddag på baksidan.
3) Om man blir kissnödig mitt i en bra film (Tarzan2) och inte vill gå på toan så får man helt enkelt hämta pottan och sitta och kissa framför tvn. :)
4) Lite lördagsgodis måste man ju ha oxå. I egen skål ska det vara.



Malva fäller ihop Albin som en fällkniv. Albin kunde inte sluta skratta, och inte mamma heller. :)

Så där jag, nu är det tomt i mappen, nästan iaf. Jag har lite bilder på mamma och pappas fina hall som jag ska visa nån dag oxå, men det får bli en annan gång. Nu är klockan 22 och jag ska nog gå å lägga mig. Köpte en ny pocketbok igår "P.s Jag Älskar Dig" och den är jättebra och romantisk och sorglig. Har redan grinat en del. Och den får mig att längta ännu mer efter Mats... Är ni nyfikna på kolla HÄR.

Puss och kram allihopa, ta hand om er. Glöm ej att höra av er och säga hej. ♥

Kommentarer
Postat av: Jojan

Alltid lika kul att se kort på dina härliga barn!

2008-08-02 @ 22:38:29
URL: http://ww.jojan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Många finfina bilder som alltid. Vad gulliga "hej då"-bilderna på Albin och Nova var. Kan du inte skicka över dem till mig vid tillfälle? Skulle vilja ha dem jag med! Kram från oss

2008-08-03 @ 08:54:57
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/
Postat av: Mormor Rose-Marie

Härliga bilder från en härlig sommar. Va kul vi hade,iallafall jag. Kramar från västkusten.

2008-08-03 @ 15:43:50
Postat av: anna

ha de gott -igelkott ;)

Alltid lika kul å läsa vad ni har för er!

2008-08-03 @ 19:03:50
Postat av: Karolina

Har tagit mig en liten titt på din blogg. /Karolina

2008-08-04 @ 23:29:59
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis

2008-08-05 @ 19:55:40

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0