Varför?

Varför gör hon så här mot mig? Vad jag har gjort för feeeeel? Suck. Jäkla monster-unge.

Hela förra veckan var Albin här, vilket betyder att jag går upp ca 6,40. Väcker honom, ser till att han klär på sig, att han äter frukost, borstar hans tänder, packar hans väska och skickar iväg honom till skolan vid 08-tiden.

Medan jag gör allt det här så sover Malva. Hon ligger i vår säng och snarkar så jag smyyyyger upp, stänger grinden på övervåningen och fixar med Albin där nere. Vid halv åtta ca så hör vi hur hon springer där uppe och står o sliter i grinden. Så då går vi upp och hämtar ner henne, till glädjetjut, pussar och kramar från hennes håll.

Men denna vecka, när Albin är hos sin pappa. Vad tror ni händer då?

Måndag - Albin sov här, Malva sov till 07.40
Tisdag - Albin sov här igen, Malva vaknade 70.35
Onsdag - Albin är hos pappa=mamma kan sova tills Malva vaknar. Sweeeeet. MEN!!! Malva vaknar 06.20!!!!!
Torsdag - Albin hos pappa igen. Och Malva vaknade 05.50!!!! När pappas klocka ringde. Och vägrar somna om.

Buhuuuu, varför gör hon så här? Hade sett fram emot att få sova iaf till 07.15 kanske. Men icke sa nicke. Jäkla bestämda lilla dam som inte gör som mamma vill. :(



Imorrn är en stor dag här hemma. Malva fyller 1 år!!!!!!!! Tjohoooo. Vår lilla tjej har blivit stor.

Så nu bakas det för fulla muggar. Nä, inte för fulla muggar kanske, men till sisådär halvfulla glas kanske... Inte som Fia direkt. :)

Men ni som vill är välkomna antingen lördag lr söndag efter klockan två. Vi insåg att vi var tvugna att dela upp det på två dagar för sååå stort hus har vi inte, än...

Idag ska jag hämta Albin o så ska han få välja ut en docka till Malva som är bara från honom. Ska kolla om jag hittar nån dockvagn oxå, isf kanske jag köper en sån till henne från mamma o pappa. Hennes halsband kommer nog inte förrän nästa vecka förmodligen, men det gör inte så mkt. Tror inte hon bryr sig. :)

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost. Malva har härjat hela morgonen så det har inte varit nå ide. Det var jättefint o städat här när jag klev upp men nu pryds golvet av:
- Allt innehåll i min plånbok. Kort, kvitton, kort, pengar, Allt.
- Alla Albins småbilar, ca 30 st. All over vardagsrumsgolvet.
- Alla skor i hallen ligger numer i hallen, köket, vardagsrummet o två ligger i trappan.
- Innehåller i tre kökslådor. (Om inte Mats kommer med låd-lås snart så flyttar jag!!) Dvs påsar (självklart utrullade), smörknivar, platsfolie, platsskedar, måttsatser (3 uppsättningar), Albins bestick, påsklämmor osv osv.
- En hel låda med klossar ligger utspridda på övervåningen. Orkade inte plocka upp dom innan jag gick ner.

Så det blir nog att städa, idag oxå. Men nog ingen ide innan hon somnat. Som tur är ska jag knappt vara hemma idag så jag slipper se röran. Vi ska hem till en mamma här i Sunderbyn, jag o typ 6 andra mammor o deras barn. Så då kan Malva stöka hos henne istället. Smaaart va? :)

Bye bye med er.

Kommentarer
Postat av: cilla

Ojoj...du har verkligen fullt upp och värre kommer det att bli...Också vill jag gratta lill-stora Malva på hennes 1 årsdag..GRATTIS!!!!
jo..ett tips till dig jennie, kör med papperstallrikar och plastmuggar..slipper du så mycket disk..smart va..och kolla upp kl på eran dator.den går lite fel.några timmar i förväg..Ha d så kul i helgen då.
MVH Cilla

2007-09-20 @ 19:06:32
URL: http://misspringles.blogg.se
Postat av: Magdalena

Hittade hit via Jennys blogg, Tilde och Novas mamma.
När jag läser ditt inlägg om städat och när våran tjej stökar ner så tänker jag på ett ordspråk som min mans syster har, det lyder:
Att städa när man har små barn är som att skotta snö när det snöar.
Tänk på det nästa gång och blunda bara åt
kaoset :-)

2007-09-20 @ 21:41:25
URL: http://linnealiten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0