Cirkus Delfinen

I torsdags var det dags för Cirkusföreställning. Cirkus Delfinen hade kommit till stan och skulle uppträda i gympasalen vid Albin skola. 14,30 började föreställningen och jag och Malva ställde oss i kön. Där fanns jättegott nybakad kaka + kaffe/te/saft för bara 20:- och popcornstrutar till alla syskonen(Malva hoppade dock över sin).

Ojojoj så duktiga dom var, det märktes att dom hade tränat länge. Det fanns både clowner, lejontämjare och lindansare.

  


1) Lindansaren Albin
2) Att balanser en så lång fjäder är inte det lättaste, men Albin lyckades t.o.m på näsan!!
3) Den beryktade pyramiden. Här krävdes största möjliga tyyyyystnad från oss i publiken.

Vi hade jättekul och förställningen blev en succé. Vi satt på första parkett, Malva låg på mage vid mina fötter och hade tok-roligt hela tiden. Hon bara skrattade och tittade med stooora ögon hela tiden. I slutet fick hon komma upp i knät och där fortsatte hon att skratta och hoppade så mkt att mamma fick ont i armarna. Bakom oss satt familjen Engman/Flymalm och Meja hade tydligen lika kul hon. Kanske måste börja gå på cirkus oftare. :)

Kommer ni ihåg att jag för ett tag sen klagade över att Malva hade så torra och nariga händer? Och efter bara några dagar så kom det ett brev hit hem på posten. Min snälla snälla vän Johanna från Jönköping hade skickat lite provet. Hon jobbar med fotvård och skickade lite prov på salvor som hon trodde Malva skulle gilla. Tusen tack snälla Johanna!!! Malva blev bra redan efter första smörjningen.
Kolla in mer om Johanna o hennes buisness TioTår.


La precis ner Malva som somnade på 3 sekunder så jag tänkte ta o röja lite här hemma, Mats är på innebandy. Pratade med min mamma om det häromveckan. "Egen tid" finns inte längre. När jag nu får lite extra tid så spenderas den med att diska, tvätta, stryka, dammsuga, plocka m.m. Jag kanske borde gå å vila istället med det blir ju aldrig av för när jag är klar med allt det där så har ju Malva vaknat eller kommit hem från promenaden med pappa.
Men mamma lovade mig att jag skulle komma ut på andra sidan nån gång, men att det kanske skulle dröja sisådär 20 år tills alla barnen flyttat hemifrån... *suckar*
På tal om mamma, läste nånstans på ett forum frågan:
-"Skulle du kunna tänka dig att låta din mamma flytta in i 2 månader?"
Tjejen som frågade hade en mamma som fått jobb i samma stad som hon bodde och för att undvika dubbla hyror så funderade hon på att låta mamman flytta inhos henne, men skulle hon orka med det i 2 månader tills mammans nya lägenhet blev ledig? Mitt svar var ganska självklart!!! Jag skulle ge vad som helst för att ha mamma och pappa närmare, saknar dom fruktansvärt ibland. Kan inte min mamma få jobb här i denna stan så hon kan flytta in här i två månader? Vill att dom ska kunna umgås mer med sina barnbarn!!! Suck detta jäkla avlånga land.
Mamma, du får flytta in när som helst!!! Och pappa med förstås!

Avslutar med att citera en tjej som skriver krönikor i vår tidning NSD. Lina Norberg Juuso heter hon, blivande tvåbarnsmor som skriver om sin vardag. Här hemma är det högläsning varje lördag, hon skriver så bra och igenkännande.
"Det här händer när du får barn:
- Du börjar undra vad alla barnlösa gör av all sin tid och funderar på om det verkligen är rättvist att _alla_ människor har 24 timmar om dygnet oavsett. Kan man inte införa nån form av fördelningspolitik på tid?"

I hear ya!! Gud så bra sagt. Tack Lina.

Kommentarer
Postat av: Per

Jag lägger också en röst på att Malva och Albins mormor & morfar ska bo närmare!

2007-02-17 @ 17:02:55
Postat av: Jojan

Mmmm det salvan är bra för små små kottar och deras torra partier. Kul att det funka för malva tösen!

2007-02-18 @ 17:16:11

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0