Visst har det hänt en del?

Satt precis o tänkte "visst måste det ha hänt en del sen sist?" Men jag kommer inte på nåt. Inte klokt. Det är ju ändå 10 dagar sen jag bloggade sist. Händer det INGET här hemma på 10 dagar? Nu måste jag tänka efter...

Jo just ja. I veckan var vi hos Thords Foto i Gammelstan och beställde 1-års kort på Malva. Ojojoj så svårt det var. Vet inte hur länge vi satt där, alla kort var ju så himla fina. Men tillslut så hade vi iaf valt 4 kort, Albin var oxå med på några kort och dom var underbart fina... Längtar tills dom kommer och jag kan a) rama in dom b) rama in 6-månaders korten och c) sätta upp alla fina INRAMADE kort på väggen. :)

Vill oxå meddela att jag/vi nuförtiden har jättemysigt på framsidan. Inte en soppåse så långt ögat kan nå. Köpte de tre lyktorna från Biltema och varje kväll så lyser det så fint där ute nu. Lyktorna står på lite granris (som jag tvingade ut Mats i skogen för att hämta) och brevid dörren står en kruka med en en (ja ni vet busken alltså) i och lite vitmossa. Snart (kanske redan imorrn) ska Mats sätta upp utegranen oxå och tända belysningen och då blir det ÄNNU mer mysigt. Gud så underbart härligt att bo i hus. :)

I veckan var vi oxå och hade utvecklingssamtal med Albins fröken och besökte skolan på redovisningskväll. Albin fick bara beröm av fröken som tyckte han var en bra kompis, snäll och hjälpsam, duktig på att läsa/skriva/räkna och en allmän fröjd. Precis som mamma tycker då. *ler stolt*
Sen på kvällen fick alla föräldrar komma och hälsa på barnen i skolan för att se vad dom gör, barnen fick visa upp allt i sina lådor och allt dom hade på väggarna. Superkul att se allt och Albin var så stolt över sina alster.

Förra helgen var vi även på badhuset med Malva. Oj va den tjejen gillar att bada. Helt galen i vattnet. En riktig fröjd att se. Hon ville aldrig gå upp. Vi har lovat varann att se till att komma iväg till badhuset varje vecka med barnen, ett billigt med roligt nöje som kräver lagom planering/ork. Konstaterade att badhuset tydligen är en pappa-grej för det var övervägande pappor som var där med sina barn. Får mammorna välbehövlig sovmorgon kanske..?

Vill oxå passa på att ge en eloge till Duto. Snacka om underbara människor som jobbar där. Man blir ju så glad. Jag skrev i några inlägg längre ner att Malva gillar djur och att jag hade hittat en sida som sålde jättefina trädjur. Efter nån vecka får jag hem ett paket med två små djur i. Fattar ingenting. Jag har ju inte beställt nåt. Men så vänder jag på vykortet som låg ihop med djuren och där står: Hej Jennie. Såg på din blogg att det var någon i er familj som gillar djur. Här kommer ett smakprov från oss. Hoppas ni ska få glädje av dom. Tack för reklamen! Vänliga Hälsningar Ulrica på Duto". Va??? Vad säger man? Inte klokt så snällt. Det är ni som ska ha tack Ulrica, tusen tusen tack. Det kommer komma en beställning på fler djur snart, var så säker. Jag hade nämligen rätt, Malva älskar dom. :)

Annars händer inte så mkt här hemma. Ändå är jag helt slut om kvällarna. Malva är INTENSIV och tar musten ur mig när hon är vaken. Vissa förmiddagar gör jag inget annat än o längtar efter att hon somnar. Men sen när hon väl somnat så längtar jag efter att hon ska vakna. Konstigt det där. :) Otroligt rolig och underbar är hon iaf vår lilla tjej. Är så glad att just jag få va hennes mamma. Tack gumman för att du finns.
Och tack gode gud för storebror. Malva är just nu en liten copycat. Hostar Albin, hostar Malva. Hoppar Albin, hoppar Malva. Detta KAN va lite enerverande ibland. Men ibland är det gudomligt. Som idag vid middag tex. Malva grisade och vägrade äta. Men så får hon se att Albin äter mat, och ungen skeppar in sked efter sked. För storebror äter ju... :) Underbara ungar!!

I veckan ska vi:
- organisera lite. Dvs städa skåp/lådor, fixa i Malvas rum, vika in tvätt, rensa i bokhyllan - dvs hitta julstämningen.
- hitta lite mer julpynt. Lr har jag inget? Börjar inse att jag inte har några tomtar alls, har kommit fram till att jag har en ganska speciell smak på hur tomtar och pynt ska se ut. Men jag har visst inte köpt nå. Ooops.
- Åka och sjunga på torsdag. Denna unge ÄLSKAR att sjunga och dansa.
- Få granen att stå på verandan och lysa. Hur ska vi få den att så stadigt ute på verandan? Att bara ha en julgransfot håller väl inte för nordanvinden lr?
- Baka lite julfika
- äta nyttigt och välbalanserat. (hahahahaha)

Och nu ni får ni hålla i er. Idag har jag ... (trummvirvel) sytt julgardiner. HELT själv. Jisses säger jag bara, börjar jag bli gammal lr? Iofs den enklaste enklaste modell men ändå. Jag gjorde det. Kanske inte den snyggaste gardin ni nånsin sett men den hänger där iaf. Kan hända att den bara får leva under 2007 men den är iaf bättre än hissgardinerna som hängde där innan.
Och så har jag pyntat ihop min egen adventsstake att ha på bordet. *så stolt* Ett fat från Åhlens, 4 blockljus, lite mossa och fyra zinkbrickor och voila!! Sååå snyggt om jag får säga det själv. :)

Avslutar såklart med en massa bilder från tiden som varit. Ska försöka hinna med o mysa lite med mannen innan vi somnar. Han var på svensexa igår och jag var ensam med båda barnen hela dagen = två trötta föräldrar. :)

       

1) Var är Malva?
2) Däääär är hon. :)
3) Mysfaktorn är ju noll när man måste ha hård blixt på kameran, men tänkt er mörker och kyla...
4) Malva ÄLSKAR att vara ute och plumsa i snön.
5) Bada är oxå underbart roligt.
6) ♥ Kärlek ♥
7) Hon försöker hela tiden stå på ytan, inspirerad av Gud tydligen.
8) Här är hon så underbart söt, vår lilla tjej.


          
1) Bada hemma är oxå väldigt roligt, och med skum blir det dessto roligare.
2) Puss på er fina Duto-leksaker
3) Hon gillade dom skarpt.
4) Denna fleecejacka går hon jämt runt i, räcker ända ner till fötterna och ärmarna är en halv meter för långa, men tydligen är den skön. :)
5) Albin och tjejerna spelar spel. Här ser vi Wilma och Lovisa.
6) Även Matilda kom förbi. Alla tjejer är grannar och bor på samma gård som vi, dom leker VARJE dag.
7) Mina två alldeles egna hjälpredor.
8) Så här fint blev det.
9) Morgontrött tomte, förlåt jag mena Albin.
10) På första advent måste man ju bara pepparkakor...
11) ... och självklart måste man äta lite deg oxå, det hör ju till.
12) Så här fina blev dom, plåt 1/3. Notera de roliga formarna. Lessnade på bara gummor, bockar och hjärtan.

Så där ja, klockan är inte ens halv tio än, så jag hinner med lite mys. Ha det gött allihopa. Kram på er.

image621
Finns det hjärterum... 

(Jo, det är minusgrader ute och Albin har varken långkalsonger lr täckbyxor på sig, den ungen skulle gå ut naken om man inte påminde honom om kläder)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad roligt med en uppdatering...vi har väntat och längtat. Ni ser ut att ha det jättemysigt och den hemmagjorda adventsstaken var ju skitsnygg!
Väntar med spänning på en bild på de egen-sydda julgardinerna!
Albin och Malva lika goa som vanligt.

Kram från oss

2007-12-02 @ 22:55:28
URL: http://husetochbarnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0