En drös bilder...

Nu när vi äntligen fått igång internet igen så tjatas det massor om att ni vill se bilder. Och er önskan är ju min lag... (litegrann iaf *s*) så här kommer en drös.

Det börjar i Österbybruk.


1) Första mötet mellan de nyaste kusinerna.
2) Alla barnen utlagda på rad, dock ej helt i ordning, Nova vägrade flytta på sig.
3) Albin håller mer än gärna i Malva o Malva älskar när Albin busar med henne.
4) Sagostund hos mormor/farmor
5) Två till synes jättesnälla och lugna kusiner. (skenet bedrar kan ja meddela)
6) Alla barnen samlade...
  

7) Nova verkar tycka Tilde ska vara tyst
8) Såja, nu blev det bättre. :)
9) Malva busar med morfar
.

Sen fortsatte resan till Munkedal.
 

1) Ytterligare en sagostund...
2) Malva tyckte sagan var ganska trist o somnade en stund istället. :)
3) Tok-Malva busar på köksgolvet.
4) Så underbart söt när hon sover!!!
5) Morfar gjorde värsta stora brasan i skogen o Albin hjälpte såklart till så gott han kunde. Högen var nästan högre än honom när dom började.
6) Malva busar med mormor, strax dags för korvgrillning vid brasan.

Senaste tiden hemma i Luleå.

     
1) Ibland är det väldigt skönt att komma hem oxå. Denna bukett mötte oss på vardagsrumsbordet.
2) Kanske borde åka bort oftare ändå... :)
3) Världens sötaste påsk-kärring om du frågar mig.
4) Så här ser Malva ut när hon sitter, hon kom på helt själv att om man sätter benen sådär så har man mkt bättre balans, smart tjej.
5) Kolla mamma, en bebis i ugnen. Hon var kul!!!
6) Lite kompisar har vi oxå hunnit med att träffa, Kevin, Elias o Tilde går vi o sjunger med varje tisdag.

   

Första gången hon ställde sig upp i spjälsängen, kan meddela att nu för tiden så ställer hon sig HELA tiden när man "lägger" henne där.
  
- Kolla, en låda full med mina gamla kläder. Det måste undersökas!!

image272

Kolla här va min son är duktig på att skriva!! Helt själv har han skrivit detta, detta är tydligen hur han har det hos pappa på lördagar. :) Gissa ordet som står efter "Pegar". Jag skrattade högt åt detta, min underbara son!!


Nu ska jag gå å se om jag kanske ska väcka Malva, vi håller på med projektet "Få Malva att somna i egen säng runt 21 på kvällarna", istället för tätt tätt tätt intill mamma i dubbelsängen vid 22,30. Igår gick hyffsat bra för o vara första kvällen, så håll tummarna för att det funkar idag oxå. Ska försöka hålla henne vaken från 16 i eftermiddag... Hon som alltid sover en sväng mellan 17-18 ungefär...

Stort grattis oxå till min gamle bror som fyllde år igår. Vi hade fullt upp hela dagen med tapetsering, storhandling, barnläggning (höll på från 20-22) o matlagning så hej svips så hade dagen gått. Hoppas du överlevde utan sång från lillasyrran...

Snart kommer lite bilder från våran renovering oxå, om det nu finns någon som vill se. Albins rum är ungefär klart o hallen e snart klar. I helgen ska vi slipa vardagsrumsgolvet + måla o tapetsera fondvägg där. Känns _jobbigt_ att behöva bära ut alla möbler därifrån men vi försöker peppa oss själva med att det bara är för några dagar o sen är vi klara där inne. Det ska nog gå bra hoppas jag. Förhoppningsvis kanske vi får lite barnvakt oxå så går det ännu fortare. :)

Tjing tjong på er, lämna gärna en kommentar. Bye bye

Kommentarer
Postat av: Fia & Meja

Massor av roliga bilder! Förnekar dock att vi snaskar SÅDÄRMYCKET på lördagar..

2007-04-27 @ 13:44:53
URL: http://mejas.nu
Postat av: anna

åå va kul me bilder :)!!
ha de gott

2007-04-28 @ 19:59:19
URL: http://www.mammut.webblogg.se
Postat av: Jenny

Åh vad roligt att ni äntligen fått igång bredbandet. Vi har längtat efter en uppdatering och lite nya bilder att vila ögonen på. Vad mycket ni verkar ha hunnit trots att ni inte bott där så länge och att det nu är full fart på Malva.=)

Ha det bäst och hälsa familjen!

Kram Jenny

2007-04-28 @ 20:07:21
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: cilla

Halloj....

Jag hoppas det går bra med huset...längtar att få se lite bilder därifrån...Du får be Anna vara barnvakt lite..Malva verkar ju gilla henne...

Gå gärna in på min blogg och kika..har tyvärr inte hunnit lägga in så mycket än, men det kommer med tiden..

kram ..ha d så gött../cilla

2007-04-30 @ 16:26:22
URL: http://threelittlebirds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0