Snön ligger vit på taket....

124214-31
Albin hittade ansiktsfärg och så här blev resultatet...  Färgen är kvar sen Fotbolls-VM i somras.



Oj vad det snöar här i Luleå just nu. Det har kommit massor, jättefint när snön sakta dalar ner från himlen, frågan är bara hur mkt som egentligen ska komma.
Mats och Albin gav sig ut i drivorna idag, det blev snögubbar, snölyktor, snögrottor och gud vet vad. Flera timmar var dom ute, så när dom kom in var det två kalla grabbarn som fick macka och varm choklad. Albin var bara inne ett tag och sprang sen ut igen på egen hand. Värsta utekillen. Som för övrigt säger att han ska bestiga Sveriges högsta berg med morbror Emil. :)

Annars har jag/vi tillbringat dagen med att amma malva, baka kaka, städa, byta blöja, tvätta, prata i telefon, leta julklappar till Albin på tradera, bära malva... Och snart bär det av till Sunderbyn för Palt. *mums*

Grattis Emil och Jenny till husköpet!! Oj oj så fint det är. Det trodde jag aldrig när jag skickade länken för x antal veckor sen. Urkul verkligen och vi ser fram emot att få komma o hälsa på till våren.

Igår var vi hos Per, Fia och Meja och hälsade på. Som vanligt är det jättetrevligt att vara där och det bjuds alltid på gott fika, så även denna gång. Och tusen tack till Fia för all hjälp jag fick med mitt projekt (som jag inte kan nämna än, liiiite hemligt, för vissa iaf...). Det hade aldrig gått utan dig!! *stjärna i himlen till dig*

I fredags var jag, Malva och Anna på Hantverksmässan här i Luleå. Vi var nog dom yngsta på stället kan jag meddela, medelåldern var hööööög. Hittade inte så mkt vi ville ha, Anna köpte lite choklad, men själv så nöjde jag mig med en Souvas. *mums* Malva hade jag i sjalen och oj så alla stirrade, nästan som om jag var den första i norrbotten som bär mitt barn i sjal. Det tisslade och tasslades bakom ryggen "titta på henne, som hon bär." "Det där ser mysigt ut." "Kolla lilla bebisen." "Oj vilken häftig grej." "Jag har hört att det är jätteskönt att bära dom så där." Några kom fram och pratade och var nyfikna och ALLA tyckte förstås att Malva var jättesöt, och ja, mamma håller med.

 Om man tittar på Mats frisyr förstår man varför vi kallar Malva "Rufsetufsan", hon har det från pappa, helt klart.  
  En riktigt glad-skit, det är vad hon är.
  Och Per säger att vi inte skulle trivas i Råneå... Malva har redan börjat anpassa sig till modet. :)

Over and out. Nu ska jag gå å amma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0