En snabb uppdatering.

Oki, first things first. Veckans största händelse skedde i helgen. Jag kom i mina vanliga byxor!!!!!!! Jo, ni läste rätt, inga mer mammabyxor för mig inte. Tjohoo... Ni som inte fött barn förstår förstås inte det stora i det här, men alla ni mammor där ute säg yeahhhhh. :) Oki, det kanske hänger över litegrann och inte är det så jättesnyggt, men vaddå då? Dom är stängda och dom sitter där iaf. Det räcker för mig.

Nog om mig,  mer om barnen. I helgen var vi och bowlade med Albin och hans kompis Axel. Oj så skoj dom hade. Dom ville gå tillbaka varje dag sa dom. Klotet studsade som en flipperkula och en och annan strike blev det, även en o annan vurpa när dom inte hann stanna i tid. Men det gjordes High Five och hejades så jag tror dom hade kul. Avslutade dagen på McD så det blev en heldag, jättekul hade vi. Ännu roligare, iaf för mig, var att Mats var bakfull och inte tyckte det var rätt dag att ha tre barn på bowlinghallen och sen hamburge-restaurangen, men jag tyckte det var jättekul. :)

Malva är en fröjd. Lättare barn får man leta efter. Sover hela nätterna i princip, o sover långa pass på dagen. När man märker att hon börjar bli trött så lägger jag bara ner henne i vaggan, ger henne nappen och snutten (som hon fått ärva av storebror) och så sover hon på 20 sekunder. :) Jag är så lycklig som tvåbarnsmor och känner mig hur utvilad som helst. Men jag vet att det uttaladet snart kan komma o bita mig i rumpan, men jag måste få njuta så länge jag kan, eller hur?

Nu har vi varit med i tidningen hemma i Bohuslän och några påhälsningar från gamla kompisar har ploppat upp på mobilen. Tack!! Blir glad att höra att ni inte glömt bort mig trots att jag numera bor på Nordpoolen. På tal om Nordpoolen, kommer ni ihåg hur jag klagade för ett tag sen att det bara snöade och snöade och snöade? Nu vill jag ta tillbaka det, tar mycket hellre snö än allt det här regnandet!!! Suck. Jag som trodde jag flyttat ifrån det där med regn på vintern, så är det ju hemma i Munkedal varje vinter. Nu är snart all vår snö borta... Hur ska det gå när Albin planerat att svänga så fort så mormor flyger av i snowracer-backen? Det blir hårt för stackars mormor att landa direkt på grästuvan.

Just nu är soffan ockuperad av en drös grabbar som ser hockey. Luleå-HV71 på tvn. Men jag får plats i ett litet hörn så jag ska inte klaga. Kul med besök.

Oj, va duktiga ni var allihopa på att lämna kommentarer, de flesta av er iaf. Jag vet ju vissa som läser här inne varje dag och ALDRIG lämnar något.... Jag som helt hade dömt ut er, men ni var så duktiga så och det var jättekul att läsa. Fortsätt så. :) T.o.m min mamma hade skrivit, jag är imponerad mamma. :)

Och förresten, sa jag att jag nu kommer i mina vanliga byxor ?? :)

 Så kul att bada och så härligt att viras in i handduken sen.
 Morgonmys med brorsan i stora sängen. Gääääääsp.
 Det dregglas för fullt & tuggas på allt, men mamma säger att tänder inte är välkomna.
 Visst är hon underbar? Så här ser hon ut mest hela tiden man tittar på henne nu för tiden.
 Här bowlas det.
 Grabbarna snackar taktik...?
 Best buds... :)


Kom på en sak förresten. För er som vill se Malva LIVE, så gå in på www.youtube.com och sök på "Malva Ohlson", då kommer det upp tre små filmer med Malva som ni kan se. En där även Albins andra lillasyster Meja deltar i. Där inne kommer jag lägga in filmer titt som tätt när jag har tid och kommer ihåg det. Ska försöka filma Albin lite oxå snart, då får ni söka på "Albin Ohlson" istället. Men det kommer sen, där framme i framtiden ni vet...

Kommentarer
Postat av: Farbror Tomas

Bäst jag skriver nu :) kände mig träffad av att var in varje dag men aldrig skriva =)

Måste säga att jag har världens mest underbara brorsdotter, Tack för henne (kan man säga så?) och att hennes farbror tomas inte har något JÄTTEhuvud (som Jennie får det att låta)
Kul att det kommer filmer också :)

Kram /Tomas

2006-11-24 @ 02:37:32
Postat av: Mamma

Mamma ska ta med sin bästa kudde ,så det ska nog bli åk i backen.Någon får nog gå ut och såpa backen först ,lite glid måste man ha.

2006-11-25 @ 12:41:03
Postat av: Tant Anna, numera med namnet Faster Anna

Jag det är väl dags för mig också att skriva, kände mig väl oxå lite träffad precsis som Farbror Tomas =)

Lite roligt att vi alla har fått "titlar" =)

Jag det är då inte någon i min grupp i klassen som inte har sett på alla bilder/filmer på det lilla underverket. Visar stolt upp Malva till alla som kommer i min väg, vare sig de vill eller inte =)

Jag är inte alls själv sugen *skratt* *fingrarna i kors*. Behöver bara titta på Malva så börjar man ju att le. Varje fredag möts man ju av en glad liten prick. Får ju lite föraningar om hur våra barn kommer att se ut *ler* dvs, alltså små prinsessor eller prinsar, allt efter mig och Jennie =)


Massor av Kramar
från Faster Anna

2006-11-25 @ 23:55:57
Postat av: farmor mona

Men nu ser jag att Malva ändå är lite lik sin storebror. Du Albin, när du åker till pappa kommer du att ha ett brev som väntar på dig. Kramar till er båda charmtroll!

2006-11-27 @ 16:51:30

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0