Helgen som sa svisch.

Vart tog den här helgen vägen egentligen?
Tyckte nyss det var fredag, men nu är det tydligen söndagkväll.
Jag försöker få det till lördagkväll bara, men det går inte...

Tjejerna sov (som vanligt) hos farmor igår.
Jag och Albin spenderade gårdagen med att spela spel inne på king.com
Det är Albins nya favoritsida och han tycker mamma är ganska häftig som spelar med honom och samlar juveler.
Kul att man nångång kan vara häftig i sin 8-årings ögon. Så jag spelar på och njuter. :)

Sen fick vi sova hela natten, oj oj oj så skönt det var!!
Det enda tråkiga med att vara uppe sen är bara att det inte finns nå bra tv-program att somna till i sovrummet.
Jag älskar ju att somna till tv-ljudet.
Men lägger man sig efter tolv finns det tydligen bara porrfilmer på alla kanaler.
Det ljudet är inte alls lika mysigt att somna till!!
Men tillslut hittade jag en komedi-serie och somnade bums.

Idag har vi varit hos tjejernas farmor en stund.
Sen när vi kom hem gjorde vi jättegod Gulasch-soppa.
Mums va god den var.
Längtar redan till lunchen imorrn. :)

Jag o Albin gick iväg för att läsa lite Harry Potter.
Men trots att jag sovit hela natten var jag så trött så jag höll på å somna hela tiden.
Albin försökte mata mig med lite choklad för att hålla mig vaken iaf kapitlet ut...

Mats, Malva och Albin var ute och gjorde snölyktor förrut.
Finns det nåt finare än en snölykta? Det skenet är så himla härligt.
Nu har vi tre lyktor som lyser på vår gård och jag bara myser...


Denna är dock inte våran. Bilden är googlad.

Barnen fick värsta lyxmellanmålet i tisdags efter Albin kom hem från skolan.
Fil med hemmagjord musli, hemmagjord nöt-musli och tinade hallon.
Oj som dom åt, härligt att se att även nåt som är nyttigt kan uppskattas så mkt.
Är less på sockrade yoghurtar och risifrutti.


Mums *dreggel*

Vi har plockat fram Malvas (kanske t.o.m Albins) gamla lära-gå-vagn.
Och den gillades av Flora från första stund.
Hon går och går och går och går.
Tills det tar stopp. Då sätter hon sig ner och kryper vidare.
För framåt ska hon, hela tiden.




Även en film på promenaden.

Hon gillar även att stå upp, flera sekunder kan hon hålla balansen.


Det gäller att hitta balansen.

Det händer inte så ofta nu för tiden att Flora somnar på nån av oss.
Om det inte är mitt huvud klockan 05,30 på morgonen förstås.
Men härom kvällen var hon sååå trött efter gröten att hon somnade i pappas famn.
Hur sött är inte det?
Som om hon vore en pyttebebis...


Kärlek. ♥

Vi går och väntar på Cicci och Fredriks lilla pojk som ska titta ut när som helst.
Tydligen är hon på +7 dagar nu.
(och det är ju ingenting enligt mig som har +13, +19 och +12 i bagaget)
Men vi förstår att dom och Olivia längtar efter lillebror i magen så vi hoppas han kommer snart.

Obs!
Kommentar-knappen här nere är inte trasig.
Om nån nu trodde det...

Kommentarer
Postat av: Tomas

Duktig hon är Flora!!



endast 2 veckor tills jag kommer upp!! och som jag längtar! ska bli skoj å träffa småtjejerna igen :)

2009-11-15 @ 21:02:24
Postat av: Jossan

Åhh så duktig hon är sötnosen, vad Flora kan! Mysigt med snölycktor, här är det bara regnvåt asfalt ute. Drömmer om en vit jul åtminstone....

Kram!

2009-11-16 @ 12:15:56
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hehe, vad hon kan Flora, och det är enklare naken tydligen! Det är så mysigt med de där bebisfettvecken de har överallt

Astrid är lite tjockare, men det ordnar nog upp sig med tiden

2009-11-16 @ 23:19:55
URL: http://linneasblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jösses så stora barnen blir!!!! Jag tyckte det var alldeles nyss som jag fick veta att lilla Flora kommit. Du, vill du inte lägga ut recepten på dina müsli- historier? Eller har jag letat för dåligt i bloggen? Jag vill gärna ha dem så jag kan prova..... Ha det så himla bra. Kram syssling Jenny!

2009-11-17 @ 16:43:46
Postat av: Rose-Marie

Hur gammal är Flora egentligen? Som mormor borde man ju veta,men inte ska man väl gå när man är 8 månader? Härligt med snölykta,men det lär nog dröja innan vi kan tända någon lykta här hos oss.Kram från ett regnigt västkusten.

2009-11-17 @ 23:44:06
Postat av: Johanna

Jag fattar inte. Flora föddes nyss och nu springer hon omkring med en vagn. galet va tiden går

2009-11-18 @ 13:55:56

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0