Bye bye nappar.

Vi har ganska länge sagt att Malva ska ge sina nappar till tomten, och få ett speciellt paket istället.
Hon har varit helt på, pratat om det mkt, sagt att hon är ju en stor tjej nu och att tomtebarnen behöver hennes nappar bättre.

Men i fredags sa hon plötsligt, från ingenstans:
- idag ska jag sluta med nappar mamma.
Jaha sa jag. Hjälp.
Passade på att samla ihop ALLA hennes nappar, kokade dom och la undan dom högt upp i skåpet.
Vi bestämde att när hon blir ledsen lr trött skulle hon ta ett gosedjur och sätta sig i vår famn istället.

Dagen gick jättebra, inte en enda gång bad hon om nappen.
I vanliga fall vill hon ha den hela tiden:
- jag är trött, måste ha en napp.
- jag har ont i magen, måste ha en napp.
- jag måste slappna av litegrann, hämtar en napp.
- jag vill se film, måste ha en napp.
osv osv osv.

På Ica Maxi mötte vi farmor och Larre. Det bestämdes att Malva skulle sova där.
Hon berättade stolt att hon slutat med nappen. :)

Dagen efter berättar farmor om natten som gått, utan napp.
Hon hade somnat ganska bra. Men vaknar igen efter några timmar och varit JÄTTEledsen.
Hon ville ha nappen. Farmor förklarar att det finns inga nappar.
Malva blir galen. Farmor försöker ge henne elefanten.
Hon kastar elefanten all världens väg och säger arg:
- ring efter min mamma och pappa!!!

Men efter lite välling så somnade hon iaf om.

På morgonen säger hon:
- va duktig jag är som slutat med nappen. Det gick ju jättebra att sova utan.

Tur dom inte kommer ihåg allt som händer på natten. :)


Hade vi bara bott närmare hade hon säkert gett sina nappar till kattungarna på Skansen.
Fast dom kanske har tillräckligt redan.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Vilken duktig tjej hon är!Det är ingen enkel sak att sluta med nappen,eller vad säger mamma? Kramar

2009-11-23 @ 07:31:14
Postat av: Jenny

Heja Malva!!!

2009-11-24 @ 10:04:54
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0