Vår långa väntan är slut

Idag kommer Malva hem. Tjohoooo. Äntligen!!!

Där ett tag kändes det som denna dagen aldrig skulle komma, och nu är den här.
Tycker jag väntat nog länge på henne nu (med tanke på mina 19 extra gravid-dagar).
Nu får hon aldrig åka bort mer, någonsin...
Lästa att Tomas kommer upp nästa gång, perfekt ju. Hit är ni alltid välkomna!!

Håll i er nu, men vet ni vad jag har gjort?!! Jag har sytt!! Joooo, det är sant.
Jag gick på stan igår och funderade.
I mjukliften har vi haft en fleece-filt underst, för själva mjukliften är inte speciellt mjuk o skön.
Men nu börjar det bli så varmt så den behövs inte längre, men vill inte lägga henne rätt på mjukliften.
Så jag bestämde mig för att sy lite.
In på tygaffärn och köpte gul/vit randig trikå.
In på barnaffärn o köpte madrass.
Väl hemma igen fick jag klippa till madrassen lite så den passade i vagnen.
Och sen satte jag igång.

Det blev madrassöverdag och ett litet örngott. Och det tog kanske 30 minuter allt som allt.
Shit så "enkelt" det var. Nu måste jag sy ett till känner jag, så jag kan variera mig.
Hittade en enkel beskrivning på nätet hur man gör örngotts-varianten enkelt och den använde jag mig av.
Och jag syr ALDRIG. Var självklart tvungen att messa min mamma på en gång, stolt som en tupp. :)




Visst blev det snygg ihop med meandi-molnfilten och vår svarta vagn..?


Albin och Camille mumsar äpplepaj ute i solen på verandan.

Receptet till äpplepajen finns HÄR. Supergott och enkelt.
Dock minskade jag på både smör och socker-mängden.

Nu har jag precis varit och hämtat Flora. Hon har legat och sovit i vår säng.
En riktig sjusovare.
Nu sen hon fick den fina babynesten av mormor så sover hon som en prinsessa.
Minns inte ens sist hon sov på mig under dagen, vilket hon alltid gjorde tidigare.
Somnar hon på kvällen i vaggan kan man bära upp henne, i babynesten, lägga ner henne i sängen och hon sover vidare som om inget hänt.
Så sängen är helt klart en hit och vi älskar den hela familjen.
Ni vet väl vad man säger: sover inte bebisen, sover ingen.
Och det stämmer väldigt bra, men nu sover vi bra hela familjen.
Tack än en gång mormor/mamma/svärmor!! ♥

 
Lilla sessan ligger och somnar.
Nu kan man lägga ner henne vaken och hon somnar av sig själv. Halleluja!!


Brorsan och syrran snackar lite...

Provade förresten på att göra en min egen müsli för några veckor sen.
Det var superkul, men svårt att välja ingredienser. Men jag blev riktigt nöjd tillslut.
Den är supergod, men dyyyyr. Så Mats har förbud, bara jag får njuta. :)
Men nästa gång gör jag nog min egen.
Tänkte torka jordgubbar och ha i, men hur gör man det? Måste googla.


Jennies egen müsli. :)

Var på BVC igår förresten. Oj vilken dag jag hade.
Klockan 9,15 kom jag på att jag skulle till bvc, klockan 09!! Panik!!
Flora sov och jag hade inte ätit frukost. Stress stress.
BM ringde 9,30 och frågade om vi hade tänkt komma. :)
Vid 10 var vi där (det var läkarbesök oxå så inte bara vanligt väga/mäta) och fick komma in efter en stund.
Min BM är väldigt förstående och det gjorde inget att jag var sen, som tur var.
Allt såg bra ut med Flora, hon kunde allt man ska kunna när man är 2 månader så det var ju skönt. :)


59 cm lång och 5075 g tung. :)

Ser ni den fina kofta hon har på sig?! Den har min mamma stickat.
En till Flora och en till Malva, med matchande mössor till de båda.
Oj så duktig hon är!! Perfekt till Flora nu när det börjar bli varmare ute.

Nu ringde Mats precis och berättade att Malva var i Skellefteå!!
"Bara" 15 mil kvar nu.
Han berättade att hon minsann sagt att hon längtade efter mamma och pappa nu...
O vi längtar så vi håller på o spricka här hemma. Är alldeles pirrig i magen.

Avslutar med en bild på härliga Oliva som var här och hälsade på igår med sin mamma Cicci.
Underbart härlig liten tjej som fick leka med Malvas leksaker så dom inte var så dammiga när Malva kom hem.
Dammiga leksaker, då är det nåt som är fel. :)


Kommentarer
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Det blev ju jättesnyggt !!!!!!!Hade vi bott lite närmare hade vi kunnat ha sy-och virkträffar . Pussa Malva när hon kommer hem .

2009-05-13 @ 12:30:07
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej hej! Länken funkade tyvärr inte. :S



/Malin

2009-05-14 @ 13:08:07
Postat av: Cicci - mamma till joline och lilla tim

Hej jag googlade lite p halka in på din blogg. Ser att du har en molfilt från me&i.. Har du den kvar eller andra som du vill sälja?? Med vänlig hälsning, cicci

2012-09-13 @ 22:49:15
URL: http://ceciliahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0