Drömmer om hallen

Min största dröm just nu är att göra om hallen.
Den är liten och trång. Opraktisk och allmänt jobbig.
En marddröm för en familj på 5 med andra ord.

På listan står ny tapet och garderob!!
Vill ha skjutdörrar från vägg till vägg med MASSA förvaring bakom.
Många lådor/trådbackar för barnens alla kläder, krokar för alla väskor och jackor.
Plats för alla skor och ordentligt med plats att hänga jackor på.
Plus hyllplan för lite allt möjligt förstås.

Jag har blivit lite besatt, tänker/drömmer om min nya hall hela tiden.
Ser den framför mig som en målbild.
Vet exakt vad som ska finnas där och hur allt ska se ut.

Drömmen vore att göra detta till verklighet till hösten.
Då alla barnen ska ha vinterkläder, mössor, vantar, halsdukar... Och gärna flera av allt.
Allt detta gånger 3 känns inte kul (nu har jag inte ens rabblat upp mina och Mats grejer).

Men allt detta kostar såklart pengar, så just nu är det bara en dröm.
Men oj vad jag drömmer........


Bild-collage gjort av mig själv.

Här ser ni ungefär hur jag tänkt mig.

* Jag vill ha en vit skjutdörr och en med spegel.
Just nu har vi ingen spegel alls och jag saknar en.
*Vill ha skoskåpen från IKEA som typ alla har. För vantar, mössor, plånboken m.m.
*En svart tavellist med Kivi-lyktor i svart lr frostat (har inte kunnat bestämma mig än).
*Därpå vill jag även ha Welcome-skylten och gärna nån fin tavla/bild.
*Hängaren Branch Hanger vill jag oxå ha, två stycken, för att hänga nycklarna på.
*Sen vill jag byta ut elementet mot ett mindre så jag får plats med en liten pall att sitta på.
Gärna en sån HÄR från Edblad & Co.
*Och proppskåpet ska målas svart.
*Svart/vit-randig tapet ska det oxå bli, från Boråstapeter.

Vad säger ni? Det ser väl fint ut...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det där kommer bli så snyggt!

2009-05-03 @ 23:00:45
Postat av: Hanna

Låter fint!

2009-05-04 @ 07:43:24
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Ämmii

[Läs min blogg, skulle betyda mycket]

[Kram]

2009-05-04 @ 11:39:59
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc

Snyggt! Finfina prylar du valt! Hoppas få se slutresultatet sen också :)

2009-05-06 @ 12:32:19
URL: http://furnish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0