Plus 5

Tänkte att jag meddelar på en gång att inget är på gång. Så slipper ni undra...

Idag har jag varit väldigt trött, seg och haft ont i huvudet, det hade jag även igår.
Känns lite jobbigt eftersom jag varit skonad från detta länge nu. Tagit det ganska lugnt med andra ord.

Imorse när jag och Albin satt och åt frukost sa han:
- Mamma, är det inte dags att packa den där väskan snart? Det kan ju gå fort när vattnet går.

Stackarn verkar lite orolig, så jag lovade honom att packa den idag. Och det har jag gjort!!!!!
Lr ja, jag har lagt fram det jag kom ihåg på en byrå här hemma, väntar på att Mats ska leta fram en lämplig väska.
O det jag inte kan packa ner har jag skrivit upp på en lapp, så att både jag lr Mats kan packa det sen och inte glömmer nåt.
Inte för att jag nu tror att det kommer hända nåt så plötsligt, men allt för att stilla Albins oro. :)

Igår var jag på stan. Tänkte att det kanske kunde trigga igång nåt, men icke då.
Lr ja, jag fick ju jätteont i fogarna, ont i ryggen när jag satt o åt lunch o åkte buss hem, ont i min bakre del (ischias?) och blev helt sluuuuut. Men några värkar - Näääääääää. Såklart inte.

Kom dock hem med lite grejer. Två bodysar till bebis (insåg att stackarn har typ inga bodys i minsta stl, bara byxor), en t-shirt till Albin, två plagg till Malva och kanske framförallt en ny mobil till mig!!!

Min gamla har helt lagt av. Jag kan inte slå mellanslag när jag skriver sms, kan inte trycka på bakåt-knappen lr C-knappen. Så varje gång jag hamnat nånstans där jag inte kunnat ta mig tillbaka har jag varit tvungen att stänga av mobilen och börja om. Jobbigt värre som ni kanske fattar.
Men nu har jag en ny och snygg en som jag försöker lära mig. :)
Tog som tur är en ny SonyEricsson så helt okänd är den ju inte förstås. En C902 blev det.
Och som tur är hade mitt gamla abonnemang precis gått ut så det var bara och förlänga...

Eftersom det varit lite tomt med bilder här på senaste så slänger jag väl in några nu istället. Nu har jag nämligen lärt mig att föra över bilder från nya telefonen (det var såååå avancerat *ler*)


Vi satte upp lite krokar ovanför spisen så nu är det lättare för Malva att komma åt.


Om man inte sover lunch, däckar man lätt i soffan på eftermiddagen. Kolla in nappen!!


Hon älskar att sitta och leka med klistermärken, så vi åkte till Tiimari och skaffade några.


Här sitter hon och sorterar blåa kulor med den blå pincetten, lila kulor med den lila pincetten osv. Hon kan hålla på hur länge som helst och verkar leva upp till pedant-ryktet som följer med när man är Jungfru. :)


Albin fick en förpackning Pet Shop´s i veckan av mormor, dom hade tydligen bestämt nåt i julas när hon var här, fast då var dom slut i affärn. Men till Albins stora förtjusning fanns dom nu igen och efter ett samtal till mormor så kom vi hem med 15 st nya små djur. Han och Malva satt länge vid köksbordet och var hur nöjda som helst. Tack snälla mormor.


Här är dom. Hörde hur Malva sa en morgon när dom satt och lekte i soffan "va snäll du är Albin som låter mig leka med den här!" Hur gulligt var inte det av en 2-åring?


Morgonmys mellan syskonen till morgon-Bolibompa.


Trots pappas STORA intresse är Malva föga imponerad av hockey. Så när pappa en kväll skulle se ytterligare en match fick Malva nog och bad om hörlurar och film på datorn. :)


Och sen var hon en nöjd liten tjej.



Dessa två kom jag hem med till Malva. Bilder från KappAhl.se

Blir så glad av den gula färgen på klänningen och smurf-tröjan var ju bara underbar och gick inte att låta bli.
Hittade 100:- i ett kuvert i skåpet som var till Malva från underbara Ruttan (en kruttant vi alltid hälsar på när vi är hemma i Munkedal) som Malva fick i julklapp, så jag passade på att köpa klänningen för de pengarna.
Tack så mycket Ruttan.

När jag o barnen gick till skolan/dagis igår så sa Albin åt mig:
- Mamma, oj va glad jag blev för mina Pet Shops. Kan du tacka mormor en gång till för dom?

Så nu säger vi än en gång, tusen tack mamma/mormor!!

Och igår åkte Luleå Hockey ur slutspelet. Tråkigt på ett sätt men oj så skönt oxå!! Nu får jag min man tillbaka.
Direkt efter matchen gick han och rakade sig (han har slutspels-skäggat i flera veckor) och nu kanske vi kan hitta på nåt på lördag, föda barn tex, istället för o se hockey.
Han är ju i princip okontaktbar under matcherna och totalt odräglig när det går dåligt.
Så både jag och Albin (som faktiskt blev lite rädd igår när Mats skrek åt domaren) var lite glada idag...
(Hoppas inte Mats läser här inne så noga *ler*)

Ser att bebis-nedräkningen här till höger inte funkar så bra, tydligen ska man inte plussa. :)
Men ni får tänka att antal dagar som står där är antal +dagar. Då funkar det.

Ha en skön helg allihopa, och håll en tumme lr två för att det ska sätta igång snart.
Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0