Kan det vara vår på gång?


Önskar jag hade fotad dom själv, men det finns ännu för mkt snö tyvärr...

Kan det vara så att denna vinter faktiskt nångång ska ta slut? Kan det verkligen vara så? Är våren på väg?

Igår kom Malva hem från dagis med lånehandskar (hennes var dyngsura), blöt overall och genomblöta strumpor och byxor. Det var första tö-dagen och då behöver tydligen barnen gummistövlar, galonisar och galonhandskar.
Ja just de ja, hade helt glömt bort det.

Mats krängde på Malva höstens galonisar och gummistövlar, men oj så små dom var. Hon har tydligen växt!!
Frågade om stövlarna var små. "Nädå" sa hon, och gick iväg med samma stil som Charlie Chaplin ungefär.

Så vi beslutade oss för att åka o köpa nya grejer på direkten. En timme senare var vi hemma med både stövlar och galonisar, Malva fick välja färg och valde allt i svart.

 


Så idag skulle såklart nya utrustningen på direkt och hon sprang in på dagis och sa "nu kan jag hoppa i vattenpölarna!!". Så ja, hon verkar nöjd. :)

Tänk att våren kommer som en chock varje år. Men det är så härligt ute nu när det äntligen kommit fram lite barnmark på vägarna, det droppar från stuprännorna, fåglarna kvittrar och solen skiner!! Underbart.
Synd bara att jag inte kan ta några långpromenader i detta tillstånd, men jag njuter vägen fram och tillbaka från dagis.

Insåg idag när jag träffade en granne att nästa vecka har vi bebis!! Jösses, hur gick det till?
Det är ju snart, tycker jag iaf. (Jag vet att alla ni andra där ute är mer otåliga än vi är)
Nästa helg, som senast, är bebisen här. Hjälp! Är vi verkligen redo?? Hur kan jag få panik NU?
Ska till BM på torsdag och sen första överburenhetskontrollen på måndag-morgon.
Drömmen vore ju om dom satte igång mig då, men det kommer nog inte hända.
Men det känns skönt att veta att det iaf är sista veckan.

Så nu ska jag försöka njuta av min sista vecka som gravid, nånsin. Hur gör man det?
Slappar i soffan, käkar godis/glass och surfar med datorn på magen kanske...
Det är ungefär det jag orkar med iaf. :)

Malvas gamla vagga är bäddad och redo, står här i vardagsrummet och väntar bara på en liten bebis.
Känns lite overkligt att det snart ska ligga en liten groda där nere...
Malva är så söt, hon lägger ner leksaker, vaggar och sätter igång speldosan.
Hon längtar nog oxå efter lillasyster/lillebror.

Idag när vi gick till dagis så berättade jag att sen när bebisen kommer så måste ju h*n åka i vagnen för h*n kan ju inte gå. Och vad ska Malva göra då..?
Då sa hon: "Men mamma, då ska jag gå. Jag är ju en stor tjej." Sååå gulligt sagt tyckte jag.
Men jag måste nog köpa en ståbräda åt henne, för hon kommer inte orka gå hela tiden överallt.

Har även insett att vi måste köpa ny bilbarnstol till henne, suck va kul. Utgifter utgifter.
Men eftersom vi nu måste ha henne fram så har vi inget val.
Säger åt Mats att nu måste han börja binda massa flugor och sälja på tradera så han kan finansiera nya stolen.
Många flugor blir det isf... :)

  
Nån av de här funderar vi på. Antingen Two-way lr Multi-tech.


Nä, nu är det dags för te och lite tv. Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är det härligt att våren är på gång!



Superfin smurftröja!!!!!



Jag är såååå nyfiken på vad det är för en filur i magen din...vad tror du själv???

2009-03-17 @ 11:41:51
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Karina

Halooooo :)

Zion har oxå dom svarta Trethorn galonisarna och den gråa jackan.

Han är jätte fin. Hwila fick det gula. Tråkit mä det gula är dock att det blir 'smutsigt'



Har nu bestämt namn till lillebror bestämmer att det är en lillebror

2009-03-17 @ 18:37:35
Postat av: Karina

Den han publicera min kommentar innan jag han säga kram å hejdå från mig :)

/karina flickerfly

2009-03-17 @ 18:39:36
URL: http://trasseltofs.bloggagratis.se
Postat av: Emelie

Hej!

Britax Multi techen köpte vi till Lucas i somras.

Funkar väldigt bra som nr 3 stol, då Ludvig fick ärva Lucas Britax secura.

2009-03-17 @ 20:45:51
URL: http://famohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0