vattengympa, muffins och Bm.


Härom kvällen började jag baka lite muffins, närmare bestämt kladdkakemuffins. Superenkla och snabba, ungefär vad jag orkar med nu för tiden. :) Malva kom ut efter ett tag och undrade vad jag gjorde. Hon var väldigt intresserad och visade vilken muffins hon skulle äta och vilken pappa skulle få. Sen fick hon slicka sleven.
Oj ojoj så gott det var, hon ville aldrig sluta. O det blev ganska kladdigt, som ni kanske ser.

   
Först slickade hon i sig smet och sen var det dags för yoghurt... :)

Imorgon ska jag till BM igen. Får se hur bebisen ligger nu. Tror nästan att h*n vänt på sig igen. Var på vattengympa igår och då brukar det bökas himla mkt där nere, men vi får väl se...

Har haft ganska ont på ett visst ställe på magen där jag tror huvudet har tryckt, men nu känner jag det inte längre, så därför tror jag att h*n vänt på sig.
Men imorrn efter BM ska jag på vattengympa igen så då kanske h*n vänder tillbaka sig igen. :)
Det är ett himla bökande med andra ord. Tycker det ska börja bli ont om plats där inne nu, men tydligen inte.

På fredag ska jag iväg på massage. Guuuuuuuud så skönt det ska bli. Fick det av svärmor och det togs emot med glädje. Tusen tack Doris.
Undra bara hur det är att ligga på en sån där speciell massagebänk för gravida. Tänk om maghålet är för litet, vad händer då? *skratt* Nåja, det löser sig nog.




Jag satt och pratade med Malva här om dagen om allt och inget. Vi kom in på  bebisen efter ett tag.

- Tänk att snart kommer bebisen, snart ska Malva bli storasyster, sa jag.
- Jaaaaaaa!!!!!! Då kommer mormor!!!!!!! utbrast Malva.

Tror hon längtar mer efter mormor än efter bebisen. :) Mormor berättade nämligen att när bebisen kommit ut så kommer hon och hälsar på igen, och det kommer Malva ihåg. Hon säger "mormor kommer, men morfar måste jobba". :)

Hon har ett otroligt ordförråd. Vi häpnar varje dag här hemma.
Härom dagen när hon kom hem skulle hon berätta för mig att hon kissat ner sig på dagis.

- Jag stod och tvättade händerna och då kom det kiss. Det gör de ibland, det är ingen fara mamma.

Ganska många ord på rad för en 2,5 åring. :) Frågar man henne vad hon ätit till lunch på dagis säger hon "jag kommer inte ihåg".
Ska bli kul o se om lillasyster/bror blir lika tidig med allt som den här tok-ungen.

Ha de bra, tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas verkligen bäbisen ligger rätt nu då! :-)

2009-02-04 @ 09:32:35
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Jojan

Ni har verkligen en pratunge!!

2009-02-05 @ 08:42:28

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0