Mkt snö och kallt...

Igår var det nästan -30 grader kallt när vi skulle gå till dagis, huvva säger jag bara. Vi tog bilen kan jag tillägga.
Knappt så den startade ens o våra kinder höll på att förfrysa på vägen mellan huset och bilen. Usch...

Men idag var det "bara" -18 grader. Malva sa "idag är det varmt mamma", konstigt hur fort man vänjer sig. :)

Jag hade tänkt visa lite bilder från Melodifestivalen i helgen, men de bilderna är på den stationära datorn och min rygg pallar inte med att sitta där just nu, så det får bli vid ett annat tillfälle. Just nu är det soffan som gäller, med tusen kuddar som hjälpmedel.

Har väldigt ont i ryggen även på nätterna nu, och det är jag inte van vid. Så just nu går jag omkring i nån jäkla sömnbrist-dimma. Himla skönt att jag har möjlighet att vila en stund på dagen...

Nu tänkte jag gnälla lite bara, och förklara varför det aldrig kommer bli fler barn i denna familj. :)
När jag står upp så har jag en liiiiten med envis rumpa som _trycker_ mot övre delen av min mage, strax under höger revben, så mkt att jag måste stå framåtlutad efter bara ett lite tag.
Om jag går för mkt så får jag ont i fogarna.
Om jag sitter ner lr ligger ner så får jag _ont_ i ryggen och det är just nu den värsta krämpan av de alla.
Så vad återstår det för positioner/ställningar egentligen? Inte lätt att vara bekväm och kunna vila direkt.
Allt detta ihop med halsbränna, myror i benen, allmänt otymplig och trött/less på allt...
(Nog gnällt för denna gång)

  
Två modiga små som trotsar kylan och bestiger snö-berg...

Avslutar med en film på min lilla hjälpreda.




Kan även tillägga att bebisbyxorna fortfarande inte har hittats... VAR ÄR DOM??

Har även insett att våran lilla skrutt faktiskt växer. Hela hennes garderob har blivit för liten, pang sa det bara så gick hon från 86/92 till nu 98... Så nu blir det att köpa nytt nytt nytt. Suck.

Malva har även blivit bjuden på kalas på lördag, till bästa kompisen Myra från dagis. Oj så glad hon blev.
Så imorrn bär det av till leksaksaffären för att leta efter en passande present.
Hon har redan planerat att ha kalas-skorna på sig och klänning lr kjol.

Efter kalaset ska hon hem till farmor för att äta godis och basta, det bestämde dom i veckan när Malva var där och hälsade på.
Hon pratade om farmor redan på morgonen och sa att hon ville gå dit och hälsa på, så dom får nog en mysig lördagkväll ihop.

Tjingeling.


Självklart måste vi även passa på att gratta TILDE som fyller 2 år idag!!! Stort GRATTIS på födelsedagen gumman!!
Hoppas ni alla är friska nu och att du får en bra födelsedag med massa tårta och paket.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Men vad mycket snö och uj vad kallt! Jag som nästan förfryser när vi bara har 4 minus här! Vad söt hon är Malva, vilken duktig o charmig hjälpreda du har!

Tack för grattiset med, så lycklig!



Tänk, snart är det dags för dig o få nr 3, spännande!

Kraaam

2009-02-20 @ 17:09:14
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Josefin

Bara två veckor/max fyra kvar. Det är ju tok-lite. Hejar på dig från Umeå. Har följt din blogg sen Malva föddes.

2009-02-21 @ 00:18:39
URL: http://lilltjoppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0