34 dagar kvar...

Kolla in till höger!!! Det står att det bara är 34 dagar kvar nu. Jösses... Hur gick det till?
Befinner mig i vecka 36 nu, det närmar sig ju. Gud så skönt, börjar bli less nu.
Sa till Mats igår att jag skulle vilja ta av magen en stund, bara en liiiiten stund...
Men jag tror inte det går. Skulle va skönt med en paus.
Kan inte alla (??) ni där ute som läser här hålla era tummar för att jag slipper plussa 19 dagar även denna gång? Jag ORKAR verkligen inte det känner jag. Så jag behöver er hjälp...

Nu känns det som vi kommit ut från alla sjukdomar, äntligen. Varken jag lr Malva hostar längre och henne magsjuka förra helgen var väldigt lindrig. Så nu är vi glada och friska igen. Lovely...

Helgen har varit lugn. Malva fick sova hos farmor mellan fredag och lördag. Hon har fått vanan att vakna väldigt tidigt i veckan, vid 04-05-tiden och sen inte velat somna om, så vi var vääääldigt trötta här hemma. Så Mats ringde farmor och frågade om hon inte ville ha en liten morgonpigg tjej en natt, och det ville hon. Det bästa var att farbror Roland var uppe just den här helgen så det passade jättebra. Mamma och pappa fick sova (gud så skönt) o Malva fick umgås med farmor, Roland & Eva och framför allt HUNDARNA. Hon älskar verkligen Rolands hundar!!

Sen har helgen inneburit mkt flugbindning, iaf för killarna i familjen. Albin gillar jättemkt att binda flugor och blir alltid lika glad när Mats plockar fram sina grejer. Dom satt i flera timmar i helgen och band flugor, snackade fiske-drömmar och hade det mysigt. Jag gillar att ligga o höra på dom när dom snackar i köket... :)
Så nu har dom planerat en resa till stugan i vår, när dom bara ska fiska o ha det gött, utan oss tjejer.

Igår var vi hos Meja, Fia och Per. Vår personliga frisörska Cicci skulle komma dit så vi passade på o klippa familjen. Mats, Albin o Malva blev sååå fina i håret. Fia hade bakat underbart goda bullar så vi fikade och pratade i flera timmar. Barnen lekte snällt ihop, nu när de alla är så stora (Meja 3 år, Malva 2,5 år och Olivia 1,5 år) så är det lite lättare.
Tusen tack Cicci för klippningen och tusen tack Fia för fikat! Underbart gott som vanligt.



Albin var bjuden på spök-kalas hos Wilma i fredags så det var en läskig litet spöke som smög iväg...
Det som kanske inte syns på bilden är att han är svartmålad runt ögonen oxå. Läskigt värre... Buuuu.


 
Malva o pappa skulle måla med vattenfärger, men det gick lite överstyr.
Men oj så roligt dom hade. Ganska snyggt va?


    
Här var det brottningstajm i fotöljen. Malva vann lätt, Albin kom _ingenstans_.
Och det är inte alltid det slutar med bråk, ibland slutar det även med pussar.



Malva poserar i långa luggen, som Cicci nu faktiskt klippt av. Tusen tack vännen!!


Sicken pussmun va? :)

   
1) Flugbindningsklubben har möte. :)
2) Och den här gången var det lila tema. :)
3) Mats fluga
4) Alla de här har Albin gjort!! Visst är han duktig?



Och sen har vi ju förlovat oss oxå!!!
Vet inte om ni alla vet det? Vi gjorde det på juldagen, på vår 4-års dag.
Ringarna kommer från titanringar.com och vi tycker dom är jättefina såklart.
På Mats ring står det JENNIE på utsidan och på min står det MATS. Enkla men ändå lite ovanliga...

Nu ska jag försöka hitta på nåt som botar mitt illamående. Har varit bra nu nån vecka, men just nu mår jag illa igen. Suck så jobbigt... Den här graviditeten har varit konstig måste jag säga.

Hoppas alla ni andra har det bra. Lämna gärna en kommentar, lr är det ingen som läser här inne längre??

Kommentarer
Postat av: Kusin Pamela

Grattis i efterskott till förlovningen! Skitsnygga ringar! ...och jag håller alla tummar jag har för att det inte ska bli 19+...

Kram

2009-02-02 @ 21:29:43
Postat av: Hanna

Men GRATTIS! Va kul!

2009-02-04 @ 10:35:45
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: cilla

halloj....



Grattis till er förlovning...Det var ju nära då jag och lagge förlovade oss. Det var den 21/12-08. jag hoppas verkligen att du slipper + på nåt denna gång...



ha de gött...många kramar cilla...



P.s. jag ville också säga att jag trivs jättebra på Åhléns...

2009-02-05 @ 20:02:13

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0