Antagningsbesked.

Jag har sökt skola till våren.
Sjuksköterska ska jag bli.
Först och främst. Sen är planen att läsa vidare till barnmorska.

Jag har varit sååå nervös inför detta besked.
Har varit ganska övertygad om att jag inte kommer inte.
Har inte så jättehöga betyg direkt.
(Många är gångerna jag nu önskat att jag lyssnat på mamma och pappa och pluggat mer istället för att skolka och hänga med kompisar hela dagarna under gymnasietiden)

Idag när jag o Flora kom hem från stan hade jag fått mail från Studera.nu
Fumlande knappar jag in adressen och kommer dit.
Bara för att inse att jag inte vet vad jag har för lösenord.
Femtioelva försök senare är jag inloggad.
Var hittar jag beskedet då?
Hittar sidan tillslut, men vad står det?
Vad betyder det där?

Ringer till Mats.
- Jag tror jag är antagen, säger jag.
- Vadå tror, säger han.
- Ja det står "Beslut - antagen". Betyder det att jag är antagen lr?
- Ja, förmodligen. Grattis.

Jag fattar ingenting. Kom jag in? Jag kom in!!!!!!!

Så till våren börjar jag läsa till sjuksköterska
Första terminen på distans och sen till hösten i vanlig klass.
Oj va kul det ska bli.

Så himla glad nu. Slippa jobb-stressen (har ju inget jobb längre).
Och jag kan vara hemma med Flora medan jag läser. Helt underbart bra.

Nu är jag så glad så glad. Alldeles pirrig och fnissig.
Sen inser jag.
Jag ska läsa på högskola. På distans. Med hyperaktiv 1-åring hemma.
Hjälp, hur ska det gå? Vad har jag gett mig in på?
Men jag slår bort de där tankarna fort.
Mitt nya mantra är: hur svårt kan det va?
Ingenting är omöjligt och det finns ingenting jag inte klarar av.

Bring it on!!



Mitt nya hem.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Grattis till att du kom in!

Jag har ungefär samma plan. Skulle vilja läsa Receptarieprogrammet på distans (men studieort är Umeå där jag bor) nästa höst när jag varit föräldraledig klart. Då borde vår bäbis vara 1½ år. Fast jag tror jag ska försöka få in h*n på dagis då när det ändå är studier på helfart. Men det är lite nervöst att bli student med barn. Är nog en helt annan grej än när jag läst förut. Lycka till!

2009-12-09 @ 13:23:04
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Josefin

Kan ju lägga till att mamma började på läsa när hon var nästan 40 år och ensamstående med tre barn och hon både läste in gymansiet och hel universitetsutbildning så det här ska vi ju fixa! :)

2009-12-09 @ 13:25:29
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Jossan

Åh grattis, klart du kommer att fixa det! Måste va skönt att veta vad du ska göra nu i vår o framöver eftersom du inte har jobbet kvar, lycka till! :-)

2009-12-09 @ 14:01:53
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Elin Göransson

Jag är så glad för din skull.Klart du kommer att greja det här. kul!! Har själv å byggt på min utbildning och läst lite distanskurser med smått och jobb samtidigt. Kämpit ibland men så kul.LYCKA TILL!!

2009-12-09 @ 15:45:34
Postat av: Jenny

Åh grattis! Vad skoj, spännande och skrämmande på samma gång! Men det är klart att du fixar det. Ni får hjälpas åt och så har du ju en toppensvärmor också som hjälper till lite då och då!

2009-12-09 @ 18:08:33
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/
Postat av: Monika

Ett stort Grattis Jennie! Kramar från Monika Gustav och Klara!

2009-12-09 @ 20:26:44
Postat av: Sofie

Grattis och välkommen i sjuksköterskeklubben =)

2009-12-09 @ 23:26:41
Postat av: Hanna

GRATTIS!!! Kul att koma in på det man vill ju!

2009-12-10 @ 01:07:51
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Nettan

Grattis!! Va roligt att du kom in. Det går säkert bra ska du se. Ta en dag i i taget.

GRATTIS!!!

2009-12-10 @ 15:53:48
URL: http://jenkler.blogspot.com/
Postat av: Rose-Marie (mamma)

Grattis min älskade dotter.Det är klart att du fixar detta.Du är målmedveten och vet vad du vill.!!! Kram

2009-12-11 @ 20:01:46
Postat av: Tomas

GRATTIS!!! :)

2009-12-12 @ 13:04:26

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0