Var är min bebis???

Ärligt talat. VEM har tagit min bebis? Lämna tillbaka henne genast!!

Flora har helt plötsligt blivit en stor tjej.
Hon är numera 5 månader gammal, äter gröt, får smakportioner, ersättning en gång /dygn, ställer sig upp på alla fyra och gungar, kräver en kudde under huvudet i vagnen så hon ser nånting, kan somna själv om man bara lägger ner henne mätt och lagom trött, hon skrattar och busar och vill vara med där det händer hela tiden...

Vad hände? Nyss var hon ju min lilla pyttebebis som bara ammade och sov mest hela dagarna.


Nu har hon även börjat komma upp på knäna så krypet är nog inte så långt bort. (hjälp)

Potatis har hon oxå fått smaka, det går ganska bra nu.
Första gången var det ingen hit, men nu går det bättre och bättre.
Lättast är det om vi skippar skeden och hon äter direkt av mitt finger.





Skeptisk Flora...

Nätterna går oxå bättre och bättre. *peppar peppar*
Nu får hon en flaska ersättning som sista mål på kvällen, ca 135 ml.
Inatt tex så ammade hon vid 20-tiden, somnade sen i sin spjälsäng.
Åt ersättning vid 23,30, ammade vid 04 och vaknade vid 08.
Mer än godkänt med andra ord. Kunde detta fortsätta blir jag superglad.
Det var inte så många veckor sen hon med med 1-2 timmar emellan målen HELA nätterna. (=trött mamma)
Nu verkar det som sagt gå åt rätt håll.
Men erfaren 3-barns mor som jag är så vet jag att det kan vända imorgon igen, så jag gläds så länge det varar.


Oftare och oftare somnar hon på mage nu för tiden.
Och det är så skönt att hon nu faktiskt kan somna själv ibland. *stora tjejen*



Idag har vi varit på kvarters-loppis här i byn.
Kom hem med två pussel och ett Harry Potter PS-spel för 50 kr.
Trevligt med promenad och billiga, bra saker fick vi med oss hem.
Malva sitter redan på golvet och pusslar för fullt. :)

Har även varit och klippt mig!!
Jag har haft jämnlångt hår nästan till midjan och varit såååååå less.
Gick jämt med tofs för hur kul är det med så långt utsläppt hår i kombination med nyp/grip-galen liten bebis?
Så igår var jag hos frisörskan och klippte av nåt kilo hår.
Det blev värsta stora högen på golvet.
Hon sa "oj, va mkt hår du har", när hon tog emot mig.
Inte bara långt utan tjockt oxå.
Kanske skulle ha förvarnat henne när jag ringde och bokade tid..?
Nu är det iaf kanske 20 cm kortare och rejält uppklippt.
Känns sååå skönt, mkt lättare men även tunnare.
Höll på att skratta ihjäl mig när jag duschade och skulle ta schampoo, där fanns ju inget hår att tvätta nästan!
Så det tar nog ett tag att vänja mig, men jag är nöjd iaf.
Övriga familjen verkar oxå nöjd så all is good. :)

Bildbevis får ni vänta på.
Jag är snyggast bakom kameran, men kanske kan jag försöka mig på ett försök nån dag...

Nu ska jag sätta mig och njuta av den sista friidrotten.
Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie (mamma)

När vi kommer upp i oktober springer hon säkert,hon lär sig snabbt,den tjejen.Väntar spännt på bildbevis,du minns väl hur det var sist gång......

2009-08-22 @ 14:53:44
Postat av: Jossan

Vad det går undan i utvecklingen, så duktig sötnos hon är Flora! Och väldigt fint långt hår har hon, kanske brås på mamma sin? Vore spännande o se din frisyr efter frisörbesöket! :-)

Kramar o trevlig helg!

2009-08-22 @ 19:11:24
URL: http://tiistla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0