Dåligt väder = städning/rensning.

Efter att ha varit på Arons och stranden hela helgen så blev det dåligt väder på måndagen.
Så vi passade på att städa, vilket var ganska behövligt.
Hela golvet var täckt av sand, gräs och Jennie-hårstrån (jo, jag ammar)

Vi har en vind som inte är av denna värld.
Golvytan är minimal men det är maximalt med junk där uppe.
Trasiga kartonger fyllda med allt mellan himmel och jord, vinterkläder, skor ingen använt på flera år, gamla köksskåp, trasiga lampor osv osv.
Men nu har vi beslutat oss för att rensa där. Vi har sagt det länge, men med tre barn är det inte alltid lätt att finna tiden.

Men nu gör vi som så att vi tar ner några kartonger i taget, går igenom, rensar/slänger och städar upp.
Inte alls jobbigt och det går riktigt lätt.
Idag var Mats två vändor till soptippen med massa junk som vi nu slipper.
Nu återstår bara att lägga ner golv där uppe, få upp några lagerhyllor och skaffa lite korgar/lådor att förvara allt i.

Känns såååå skönt att rensa och gå igenom allt gammalt.
Hittade en massa kort, jösses va mkt det var.
Bland annat lite kort på Albins farfar som gick bort för några år sedan.
Det finns inte mkt kort på honom så det var extra kul.
Åkte bort till Albins pappa på en gång för att lämna dom där, det kändes som dom hörde hemma där...

Det har åskat och regnat från och till i två dagar nu.
Mats drar ur och sätter i sladden till tvn/datorn mest hela tiden. :)
Önskar det kunde komma ett rejält oväder, så det var över sen.
Jag vill ju till stranden igen, vattnet var ju sååååååå härligt.

Hittade en fin bild i Albins kamera.
Måste bara visa er den.
Visst har jag fina barn?!!



Har fått se lite pre-view av Blingos nya kollektion, oj så mkt fint det fanns.
Det får nog bli en beställning där tror jag. Massa fint till tjejerna hittade jag.
Har lovat Albin att åka till bokhandeln och köpa lite nya block/pennor till nya terminen
och sen behöver Malva lite långa byxor. Får nog bli jeansleggings från KappAhl, dom såg fina ut.
Tur BB kommer snart... :)

Kommentarer
Postat av: cilla

hej Jennie.



Vilken fin bild på de tre sötnosarna du har.



Hoppas allt annars är bra. Kom förbi nån dag på Å.



Ha d.Kram cilla

2009-08-11 @ 22:00:29
URL: http://misspringles.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, du har verkligen jättefina barn! =)

2009-08-11 @ 23:25:59
Postat av: Hanna

Visst är det skönt att rensa! Det står på To-Do-Listan här oxå...



Superfin bild!!!



Jag ska på Blingo-party på Måndag! Ska bli kul!



Ikväll har jag Me&I-visning 18:30 om du har lust att komma! :-)

2009-08-12 @ 09:23:55
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0