Tyst här hemma



I helgen var ju Mats, Malva & Albin i stugan och hade det skönt.
Malva ville knappt åka hem och t.o.m svårflörtade Albin kunde tänka sig åka tillbaka.
Så det var lyckad och dom hade haft jättekul.

Här hemma var det tyst och lugnt och konstigt. Inga barn som skrek och bråkade på övervåningen, bara det var ovant.
Fast ganska skönt att när man städat köket, var det fortfarande städat efter två timmar när man kom dit. :)
Jag & Flora gick promenader, låg länge i sängen om morgonen och bara mös. Ganska härligt med bara ett barn for a change.

Det var jätteskönt att träffa dom igen på söndagkväll, men huvva va dom luktade.
Skoteråkning, korvgrillning, pimpelfiske och allmänt svett o skit satte sina spår.
Tvättmaskinen gick varm på måndagen. :)

  
 
1) Malva var avis på Albins säng som hade stege.
2) Vadå mycket snö..?
3) Ser ni Malva?
4) Albin kör skoter
5) Albin, Malvas farfar och Malva.



Malva fick en fisk, med liiiite hjälp. ;)



Knappt hade dom kommit hem innan Malva skulle åka igen.
Jag hade nästan förträngt det men blev påmind...

Malva skulle åka med farmor och Larre för att hälsa på Malvas farbror Tomas. I Västerås!!!
Dom åkte idag och kommer hem 12-13 maj först!!
Alltså Tomas, jag gillar dig som f*n men måste du bo så himla långt bort???
Kan inte fatta att hon ska vara borta så länge? Förnekar det fortfarande.

Dom åkte vid lunch idag.
Jag gick här hemma och packade väskan samtidigt som jag försökte hålla mig för att inte grina och Malva skuttade omkring runt mina fötter och var så lycklig och ville iväg.
Hon sa redan när hon vaknade imorse "jag klär på mig kläderna och går ut och väntar på Larre".
Då var klockan åtta och dom skulle hämta henne vid lunch. :) Otålig tjej.

Men jag VET ju att hon kommer ha hur kul som helst med farmor och Larre. Och Tomas och Therese.
Men det hjälper inte alltid, mitt mammahjärta är ändå lite ledsen.
Hon fattas mig. Kände det direkt hon gick och var tvungen att gråta en skvätt. Amningshormoner!!

Försöker nu intala mig själv att det blir bra med sovmorgon, långa promenader med Flora, lite egentid med Flora är inte så vanligt direkt. Men det hade räckt med en helg. :)
Hade jag vetat hur länge dom skulle vara borta hade jag aldrig sagt ja...
Lr jo, det hade jag nog kanske.
Tycker Tomas får flytta hit istället. Så var problemet löst. :)

 
1) Här är hon less på å vänta och vilar en stund på golvet.
2) Här går dom iväg, Malva och farmor... *snyft*


 
1) Malva i nya byxorna från Rafsen. Hur snygga som helst och Malva ville inte ta av dom. Bra betyg.
2) Fickor med Karin Mannerståls bustyg. Ursött!!


Nya skor har hon oxå fått inför resan söderut. Guldiga springskor med glitter.
Dom sov hon i... Även dom godkända alltså. :)


Malva tröstar Flora som tappat nappen och är ledsen. Duktig storasyster.

Nu gnäller Flora, förmodligen hungrig.
Mats ser hockey och är allmänt okontaktbar så det är väl bäst jag går och tar Flora nu.

Hej svejs på er.

Kommentarer
Postat av: Tomas & Terra

Hej Hej!

Det kommer bli sååååå skoj å få besök av Malva! Längtar så till på fredag! :)



Du tycker det är lång tid, jag tycker hon kunde stanna några dagar till :D hehe



Tack för att vi får låna henne lite! :)



Och det där med att flytta, kommer inte ske närmaste åren iallafall ;)

2009-04-29 @ 20:45:29
Postat av: Hanna

Förstår att det kommer bli tufft att vara utan Malva så länge...

Vi åker til Västerås om 1 vecka (mina föräldrar bor ju där). Ska spana efter Malva då! :-)

2009-04-29 @ 22:11:53
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hänger inte med!!! Tiden går så fort...Malva är ju hur stor tjej som helst....och så söt!!!

2009-04-30 @ 08:20:08
Postat av: cilla

Hej Jennie och Flora.



Jag hoppas att tiden går fort till då Malva kommer hem igen, så du slipper längta så länge.

Vilka coola byxor hon hade och fina skor också.

Du får passa på och njuta med tiden då flora är liten. det dröjer inte länge för än hon är lika stor som Malva är nu. Vips så är hon stora flickan.



Ha en skön helg och vecka. kram cilla

2009-05-01 @ 15:56:09
URL: http://misspringles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0