Långa dagar = trött Jennie

Nu är jag typ halvvägs igenom denna graviditet. Idag är jag i vecka 19+3 alltså i vecka 20. Känns helt sjukt, i mitt huvud är jag i vecka 13-14 kanske. Hänger inte alls med.
Tiden att tänka efter och mysa med magen finns inte så jag får alltid tänka efter när någon frågar vilken vecka jag är i.

Pyret där inne verkar må bra iaf, sparkar och har sig. Riktigt kraftiga sparkar får jag nu, mysigt värre. Ännu har inte Mats lyckats känna dock, tror inte han heller riktigt fattat att det finns en bebis där inne, trots UL-bevis...

Malva pratar mkt om bebisen, "var rädd om bebisen" säger hon när jag lyfter henne. Lr "jag kan gå mamma, du bär på bebisen". :) Mats säger åt henne att jag inte ska behöver bära henne eftersom jag bär på bebisen, "mamma måste ju tänka på bebisen" säger han. Så hon är så duktig min lilla prinsessa.

Albin är oxå fantastisk, men det var ju inget nytt. Härom natten vaknade han och kom in till oss. Men istället för att komma till mig så gick han bort till Mats och väckte honom. "Jag tänkte att du behövde sova mamma" sa han dagen efter. *kärlek*

Men nu blir det jobbigare och jobbigare att jobba. Mina fötter/ben värker av att stå hela dagarna, på hårda betong-golvet. Att torka borden lr skura golven gör ont ont ont i ryggen och disk-backarna är inte så lätta som dom var för några månader sen. Foglossningen kommer krypande mer och mer nu och jag börjar inse att jag är gravid och förmodligen kommer att må som jag gjort när jag väntat de andra. Än så länge _funkar_ det, men blir jobbigare och jobbigare.
Värst är det när jag jobbar 11-19,30 dagar, då känner jag mig död när jag kommer hem.
Synd att passet 9-14,30 inte finns på mitt jobb. :)

Idag jobbar jag heldag och imorrn till fyra, men i helgen är jag LEDIG!!! Det ska bli såååå jäkla skönt. Jag ska försöka flörta med Mats så jag får sova och sen ska vi rensa ute i trädgården och städa upp i uteförrådet. Skönt att få lite ordning inför vintern.

Imorrn åker min mamma och pappa till Venedig, hoppas ni får trevligt. Önskar jag kunde följa med, kanske nästa gång... :)

Tingeling på er allihopa där ute. Lämna gärna en kommentar...


Avslutar med en bild på vår skrutta
.

Kommentarer
Postat av: cilla

hej jennie..

vilka gulliga och snälla barn du har som säger så. dom bryr sig.. hoppas du får en trevlig helg. kram cilla....vi ses

2008-10-16 @ 18:56:54
Postat av: Jojan

Ja jag förstår du är trött jag är själv seg när jag jobbar länge och jag är ju inte gravid.

Dina ungrar är för goa!!

Och snart kommer en till going...till.

Jag höll i en liten flicka i går på 3,3kg sååååååååååååååå lätt och söt.

2008-10-17 @ 09:37:11

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0