Julfest med jobbet



I fredags var det dags för oss på jobbet att äta julbord. Och i år hade vår chef bokat in oss på Western Farm i Boden med övernattning på hotell. Shit så lyxigt.

Så klockan 15 på fredags så styrde vi bilen mot Boden och hotellet. Det blev en jättetrevlig kväll med god mat, trevligt sällskap och en underbar underhållning av bl.a Brolles Kör. Det var superbra och oj va dom kan sjunga. Önskade att jag fick följa med upp på scen och "leverera" lite jag med... *skratt*

Men gravid och tråkig som man är började jag snart längta till hotellet och min säng. Så vid 23-tiden återvände vi (delar av gänget gav sig ut och gjorde Boden osäkert men inte jag) och jag stupade i säng inte långt efter... Jo, jag sa ju att jag var gravid och tråkig...



Dagen efter var det frukost och sen iväg till jobbet som gällde. Fick dispens att börja lite senare den här lördagen så jag började först 10,30 istället för 9-9,30 som jag brukar. Skönt och dagen gick jättefort, det kan iofs bero på att vi hade tjockt med folk hela dagen oxå...

När Mats sen kom och hämtade mig så gick luften ur mig kan jag säga. Ryggen gjorde så jäkla ont och mina fötter/anklar var svullna efter att ha stått så mkt. Nu blir det verkligen tyngre och tyngre att jobba. Som tur är jobbade jag med underbara tjejer och jag kunde stå i kassan mkt och så fick dom springa runt istället *tack tjejer* Men helt still kan man ju inte så hur mkt jag än skulle vilja så det blev ändå att springa runt och diskbackar, drickbackar, sopor, några vändor upp till Kitchen (2 trappor upp)... Men det gick bra.
Fast kvällen spenderades i soffan, Mats såg hockey och jag slumrade. Sååå skönt att lägga sig i egen säng sen kan jag säga. Oj så gott jag sov där bredvid Mats. Mmmm....


Malva spenderade natten hos farmor. Hon hade träffat henne tidigare i veckan och bett att få sova där. Men då bestämde dom att det blir enklare till helgen istället så dom passade på fredag när jag ändå var borta. På så sätt fick Mats sig oxå en sovmorgon. Inte helt fel med andra ord. Han spenderade kvällen och mestadelen av natten hos en kompis som nyss köpt sig ett Flipperspel och vipps så förvandlades han till 15 år igen. :) Han hade haft jättekul iaf och fått springa i ilfart för att inte missa sista bussen hem till byn som går vid 03-tiden från stan. Han passar verkligen på när jag är borta. *ler*

Nu befinner sig Mats och Malva på badhuset, som dom gör varje söndag vid den här tiden. Oj va hon älskar att bada där. Hon pratar om det HELA veckan och är som en tok väl där säger Mats. Dom bastar och duschar länge och bara har det skönt. Jag tycker det är kul att det är nåt dom gör bara dom två, mamma behöver inte vara med hela tiden. Malva brukar fråga "ska du följa mamma?" "Nä, mamma stannar hemma", säger jag. "Mmm, mamma är hemma och städar". *skratt* Hon vet vad som gäller hon. Pappa leker och är rolig medan mamma städar...

Vi har fått liiiite snö här uppe i norr, än så länge är inte ens gräsmattan helt täckt, men vi hoppas förstås på mer. Malva längtar efter vintern säger hon, och frågar varje morgon om vi inte kan ta pulkan till dagis istället för vagnen. Snart så... Hon har planerat att när mormor och morfar kommer ska dom åka pulka i backarna. "whiiiiiiii" ska det låta säger hon. Undra om mormor vågar åka med i den farten... *ler*

Nu laddar jag inför en jobbig jobbvecka. Hade lite timmar jag måste ta igen så denna vecka blir det över 40h jobb. Suck va jag kommer vara trött på lördagskväll när jag kommer hem. Tre helger/lördagar i rad blir det oxå. Suck. Snart orkar inte den här gravida kroppen mer. Foglossningen blir värre och värre för varje dag och ländryggen värker illa efter alla timmar på det där hårda golvet. Men men, snart är det färdigt. Förhoppningsvis jobbar jag bara fram till jul. *håller tummarna*
Har iaf sökt havandeskapspenning, fast när jag får svar på den vet man ju aldrig. Det är ju försäkringskassan vi pratar om.

Ska till BM till veckan, ska bli kul att lyssna på hjärtljuden igen och höra vad Berit har att säga, min underbara BM. Ska prata med henne lite om min huvudvärk tänkte jag, har ju ont i huvudet flera gånger i veckan. Börjar va riktigt jobbigt tycker jag. Har även insett att jag nog måste köpa mig stödstrumpor, sexigt värre jag vet. Men mina fötter/ben gillar inte det hårda golvet på jobbet så jag får nog ge mig nu och köpa ett par.

Nä, nu ska jag se veckans avsnitt av Grey´s Anatomy tänkte jag. Mitt lilla söndagsnöje medan de andra badar.

Ha det så bra allihopa, lämna gärna en kommentar. Ta hand om er och kom ihåg att nästa helg är det första advent. Tjohoo va tiden går... På tal om det, kolla in så "stor" Virvla har blivit här till höger, ser ju ut som en riktigt liten bebis ju. Oj va jag längtar efter dig sötnosen min!!!! Kan det inte bli mars snart??

Tjingeling.

   

1) Frukt/pepparkaksmys i soffan. Malva ÄLSKAR "peppikaka" och vill äta _hela_ tiden. Hoppas nu hon blir snäll oxå.
2) Hade hon fått bestämma hade hon levt i sin tomtedräkt. Den ska sovas i varje kväll och varje morgon frågar hon om hon inte kan få ha den på till dagis. :) "Här kommer en tomte" säger hon när hon kommer upp på morgonen, med luvan på förstås.
3) Ficklampan är oxå himla rolig och jag får byta batterier hela tiden.
4) Poserar på väg till dagis, med kortet hon fick av mormor och morfar på sin namnsdag. Tack för paketet förresten, hon _älskade_ filmen och vill se den hela tiden. :)

 

Här har vi laddat inför advent och julen!!

Blossas nya Blåbärs-glögg tyckte jag var jättegod och vi passade på att handla medan den fanns. Köpte även på mig denna, för mig, nya glögg. Dufvenkrooks Xmas Delight (96504) ska tydligen vara jättegod, det har iaf min chef sagt som jobbat åtskilliga år på systemet och kan det mesta om alkohol. *skratt* Det där lät ju inte bra, alltså hon är ingen alkis, bara väldigt kunnig. :) Köpte en Dufvenkrooks Orginal oxå, bara för att testa.

Det värsta är ju att alla dryckena är fulla i alkohol!! Typiskt oxå. Men Mats får väl dricka och jag får ta en smutt. Fast jag funderade på att stormkoka lite till mig och sen låta svalna. Fast vad säger Glögg-fantasterna om det? Big No-No antar jag. Men ibland har nöden ingen lag. :)

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Härligt med julfest. Ni verkar haft en toppenkväll ! Glögg tycker vi om, har ni någon kvar till nyår,tar vi gärna en skvätt. Hoppas på snö och mycket wiiiiiiiii i backen ! Kram

2008-11-23 @ 18:37:00
Postat av: Anonym

Tittade in på din blogg för att kolla hur ni har det där uppe, vi har inte heller så mkt snö, men ändå skrivs det ju om "snö-kaos" i tidningarna. Jag bara skrattar åt att 5 cm snö kan tituleras kaos;-) Sen så undrar jag var bilderna på magen är? Stora kramar =)

2008-11-23 @ 20:15:55
Postat av: Jenny

Hmm, konstigt, mitt namn försvann från den förra kommentaren...

2008-11-23 @ 20:17:41
Postat av: Tomas

Håller med Jenny om den s.k. Snö-kaosen här nere....löjligt!

Men vi har iallafall mer snö här än i Luleå så jag håller tummarna för en vit-jul i år!! :)



Hälsa Malva att jag kommer upp och åker lite pulka efter nyår också! :)

2008-11-24 @ 01:14:06
Postat av: Fia

Är jag den första som ser Doris i Malva? :) NU finns det snö till pulkåkning!!

2008-11-24 @ 14:59:54
URL: http://mejas.nu
Postat av: p

Stödstrumpor kan visst vara sexigt :) Iaf om man kör på Stay-ups varianten :) De är tunna och mkt sköna! Finns på Apoteket.

2008-11-25 @ 20:53:36
Postat av: Hanna

WOW vilken generös chef. Fest med hotellövernattning å allt... skulle ju knappast hända där jag jobbar...;-)

Kul med BM-besök. Är alltid så mysigt med hjärtljuden. Här är det BVC imorrn som gäller. Får vi se om lillebror växt nåt...skulle tro det..

Ha de bra!

2008-11-26 @ 20:04:06
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0