Illa, illa, jag mår illa!!

Vet inte vad det är med mig men jag mår så illa nu för tiden. Brukar få kämpa för att inte kräkas här hemma på mornarna, ibland kan jag dock inte låta bli.

Efter frukost så kommer det krypande och tillslut vet jag inte vars jag ska ta vägen.
Jag trodde man mådde illa i _början_ av graviditeten, och inte när man var i vecka 26...
Och jag mådde ju inte ens speciellt illa i början heller, ska jag få mitt nu då? Va trist.

Var hos BM i onsdags, Malva var med så det gick så där. :) Hon ramlade och slog sig och mamman hade glömt nappen hemma så det blev gallskrik samtidigt som vi försökte prata. Men Malva repade sig snabbt och vi kunde fortsätta.
Berättade för bm att jag mått illa på morgonen och varit jättesvag, nästan svimmat i hallen och varit väldigt snurrig. Och när hon tog mitt blodtryck så blev hon inte alls förvånad.
95/55 var det, inte speciellt högt med andra ord.
"Och då hade du ändå varit uppe flera timmar, ätit frukost och tagit dig hit", sa hon. Kan inte varit speciellt högt tidigare med andra ord.

Hade 128 i järnvärde, helt oki, men hon tyckte jag skulle prova järntabletter innan läggdags mot illamåendet. Tydligen kunde det hjälpa. Vikten var +6 tror jag, helt oki med andra ord.

När jag sen la mig på britsen och vi skulle lyssna på hjärtljuden var Malva väldigt intresserad. "Det låter galopp galopp", sa hon och det har hon ju alldeles rätt i. :) Sen la hon sig på britsen, drog upp tröjan och sa "men min bebis då!!". Sötnosen. :)

Passade på att väga/mäta Malva när vi ändå var där. Hon är nu hon 91 cm lång och väger 13,9 kg. Hon tyckte det var jättekul att hoppa på vågen och ställa sig mot väggen för att mätas. Oj vilken stor tjej jag fått. Hon konverserade med Berit (bm) och var en allmän fröjd. :)

Nu ska jag snart iväg till läkaren. Klagade på mitt ryggont och min ständiga huvudvärk så bm tyckte jag skulle kolla upp det. Jag är ju ytterst skeptisk till att någon ska kunna hjälpa mig med ryggen men det skadar väl inte att försöka iaf. Har ju haft ont de senaste graviditeterna oxå och då kunde ingen hjälpa mig. Men nu ska jag verkligen försöka iaf, hatar verkligen den här ryggvärken.
Det är en punk på ena sidan ryggraden, lite nedanför bh-banden som gör ont ont ont när jag sitter på en stol lr ligger på sidan. Och med tanke på att jag får jätteont i fogarna när jag står upp finns det inte snart inte så många ställningar kvar där jag är bekväm, och då är det 4 månader kvar av denna graviditet. INTE kul med andra ord. *snyft* Och jag vet ju att det bara blir värre och värre ju längre tiden går...

Efter läkaren ska jag stressa till jobbet och jobba till 19,30. Inte kul... Och sen jobbar jag imorrn oxå. Men sen är äntligen denna veckan slut. Har jobbat mkt och är helt slut nu känner jag. Har ansökt om havandeskapspenning nu, håll tummarna att det går igenom är ni snälla. Isf får jag vara hemma fr.o.m 7:e januari. Det vore ju helt underbart!!

Nu ska jag ta några vindruvor så jag inte kräks på läkaren. :)

Tjingeling.

p.s Shit va snö vi har nu, härligt!!! Barnen är överlyckliga och vill åka pulka med pappa varje eftermiddag. Malva sitter som ett ljus i pulkan på väg till dagis varje morgon. Sååå vackert ute nu när alla träd är snötäckta, önskar jag hade kameran med mig imorse när jag gick till dagis, en annan dag kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0