Första Advent!!



Äntligen. Oj så jag längtar. Vet inte varför men jag har haft värsta jul-längtan iår. Har gått och tittat på julpynt i butikerna länge och bara suckat åt allt som är så fint.

Igår, efter en hemsk jobbig dag på jobbet, så orkade jag bara inte börja pynta. Min snälla sambo hämtade dock ner allt från vinden, ifall om att lusten skulle falla på mig. :)
Men idag har jag pyntat lite. Inser att jag har inte så jättemkt jul-grejer. Är inte sån som byter ut husets alla gardiner, köper julblommor och tok-pyntar överallt. Lite, men genomtänkt ska det vara. :) Helst Cult då om jag får välja.
Insåg oxå att jag inte äger en enda vanlig traditionell adventssljusstake till att ha i fönstrena. Gillar mest stjärnor.

Men jag sprang runt här nyss och fotade på litegrann av det jag har ställt fram, mer kommer så småningom. Barnen ska få likadana stjärnor till sina fönster, men det blir först imorrn. K-rauta hade slut på just den stjärnan jag vill ha, men lovade att det skulle komma en leverans imorgon. Nåja, det får väl gå då. :)

Glad advent på er allihopa där ute. Idag ska jag och Malva baka pepparkakor. Hon har tjatat sååå om detta. Tänkte även slänga ihop en sats med saffrans-biscotti. Dom är ljuvligt goda. Och äntligen, ÄNTLIGEN, får jag börja dricka av glöggen. Tjohoo.... A´int no stopping me now. :)

   
1) Min underbara Cult Igloo, från förra året.
2) Ny ljusstake från iår, Cult såklart. Kunde inte motstå denna juvel.
3) Hej tomtegubbe.
3) Ljusstaken i vardagsrummet fick sig en ny manschett.



  
1) Min stjärna i köksfönstret. Jättefin tycker jag, o köpt på ClaesOhlson förra året.
2) Min enda adventssljusstake som ser något traditionell ut, även den köpt på ClaesOhlson förra året.
3) Nog syns det att vi fått ganska mkt snö... Inatt har det kommit mkt.




Igår när jag kom hem från jobbet så var Malva jätteless på pappa. "Jag vill inte se hockey!!" skrek hon. Hon är trött på att pappa ska se hockey varannan dag här hemma. O efter lite protester så fick hon sätta sig i fotöljen och se Alfons på datorn istället. Det var mysigt värre tyckte hon, vår trötta lilla tjej. :)

Nu är dom och badar, som vanligt på söndagar. Och jag får lite tid för mig själv. Ska ta frukost snart tänkte jag.
Men shit va jag bloggar!! Märker ni det? Flera inlägg den här veckan nu. Ni hänger inte med ser jag... Moha-ha-ha.


Bild lånad från formodesign.se


Om någon där ute vill ge mig en sån här ljusstake så blir jag INTE ledsen kan jag meddela.
Är den inte uuunderbar!??!!!!! Designad av Sten Bengtsson.
Jag älskar den verkligen, men snålar då den är ganska dyr.
Men tomten, jag HAR varit snäll iår. Jag lovar.
Finns bland annat inne på formodesign.se

Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA! Nä, mina julstjärnor var faktist från MAXI... Men jag fick ordning på dem till slut. Det var itne så svårt bara man kom på trixet...:-)

2008-12-01 @ 14:46:44
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Linruz

Så fina cultsaker Älskar de små nissarna.

kram kram

2008-12-11 @ 14:46:28
URL: http://www.linruz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0