En massa tavlor

Förra helgen var vi riktigt duktiga här hemma. Vi storstädade och donade på PLUS att vi äntligen tog o satte upp en massa tavlor som vi bara haft liggande.
Har lite smått tavelångest och vill inte bara kasta upp nåt utan måste fundera först hur jag vill ha det.
Men efter 1,5 år i huset fick det vara nog och tavlorna spikades upp.
(Tack snälla Anna för lånet av dig och din hjärna när sovrumstavlorna skulle spikas upp)

Så här kommer bilder från alla tavlorna som kom upp på väggen...

   
  
1) Äntligen har även jag köpt en "Keep Calm"-tavla och jag ÄLSKAR den. Köpte min inne på Petrified in Pink.
Fick plats i hallen mellan kök och vardagsrum.
2) Barnens dagis- resp. skolkort fick plats i trappen.
3-4) På övervåningen i hallen hängdes "Familj" och "Bebis"-tavlorna upp.
5-6) I sovrummet satte jag upp alla bilder från Tords Foto som vi tog när Malva var 6 och 12 månader gammal. Helt klart på tiden med andra ord. Det blev jättesnyggt men de krävdes några hjärnceller från mig och Anna för att få allt rakt o snyggt.
7) Denna tavla gjorde jag till Albin för JÄTTElängesen, över 1 år sen iaf.
Och även den kom upp förra helgen först. *skäms*


Idag på Fars Dag har vi haft en ganska lugn hemma-dag.

Mats var iväg på förmiddagen och lekte med sina kompisar, dvs dom spelade Innebandy. :)
Han skadade tyvärr benen så nu går han haltandes omkring här hemma och gnyr.
Sen lagade jag god middag till pappan i huset (även vi andra fick förstås smaka) och nu är det mys i soffan som gäller. Malva fick välja film och valde Bee Movie.
Vi föräldrar jublar att vi slipper sitta igenom en Hitta Nemo till, det är ju annars Nemo för HELA slanten här hemma just nu.

 
1) Dagens middag. Hittad inne på 56kilo.se Dock gjorde jag om den lite...
2) Malva gör sin arg-min. "Nu är jag ARG", säger hon.


Hoppas ni har det bra där ute och att ni kommit ihåg er pappa en dag som denna.

Min kära pappa har spenderat dagen hos sin son med familj, hoppas du hade trevligt.
Önskar såååå att jag kunde dela denna dagen med dig, men Sverige är på tok för avlångt och du bor alldeles för långt bort. När ska du egentligen pensionera dig och flytta till Luleå???
Älskar dig massor pappa och längtar tills du och mamma kommer till nyår.
♥ Kram på dig min favorit-pappa i hela vida världen. ♥

Kommentarer
Postat av: Fia

Meja har en sånhär säng: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89829082 och hon stortrivs i den. Tror hon sovit i den varje natt sen dag ett! :)

2008-11-10 @ 19:03:34
URL: http://mejas.nu

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0