Underbar helg.

Vi har haft en helg fylld av snöäventyr och sköna stunder.

Igår promenerade jag o Mats, Malva sov i vagnen, till Gammelstan o handlade lite grejs. Albin stannade hos Malvas farmor, lite för långt för honom att gå. Det toksnöade o var oplogat o jäkligt, vagnen var tung att skjuta på men vi kämpade på. Skönt att få röra på fläsket litegrann.

Sen gick vi hem till farmor och såg hockey. (Wohoo). Väl hemma igen åt vi tacos och godis och hade det så mysigt hela kvällen.

Idag har vi varit ute och skottat och byggt snögubbe. En väldigt snygg gubbe som nu pryder vår baksida. Jag o Albin har även test-gått till Malvas dagis för att se hur lång tid det tar. Lr vi och vi... Jag gick och _släpade_ på en nästan 30kg tung 7-åring som satt så skönt på en snowracer. Det var tuuungt och jag var helt svettig när jag kom hem. 20 minuter tog det enkel väg iaf, kanske lite kortare när jag inte har massor att släpa på. :)

Imorrn klockan 9,30 ska Malva infinna sig på dagis. Spännande!! Bara en timme nu första dagen men jag tror det kommer gå bra. Lr jag hoppas det iaf. Men det tror jag nog, hon verkar va en riktig dagis-unge den där. :)

Här kommer lite bilder från vår helg.

  

1-2) Så här ser det ut för jämnan här hemma tycker jag. O gissa vem som är boven..?
3) ... Jo, hon står här! Kan ingen tro att hon är Jungfru o pedant. Stackars mamma får plocka hela dagarna.

image696
Ute i snön o leker. Kämpigt att ta sig upp ibland bara, men det går tillslut. :)


   

1) Syskonen leker i snön.
2) Fin snögubbe va?
3) Ögon måste den ju ha.
4) O nu är den klar. Visst blev den fin? Och stor. Albin e stolt.


 

1) Rulla rulla rulla.
2) Syskonen högst upp på stora snöbollen. Snoret rinner o allt e precis som det ska när man är ute o leker i snön.

Så där ja. Nu har Malva lagt sig och Albin sitter och ser Ronja på tvn. Vi ska ha tv-spelskväll, Albin fick nämligen ett nytt spel i veckan av Farbror Emil, Jenny, Nova och Tilde. Tusen tack. Ha det så bra allihopa.

Säg gärna hej här nedanför i kommentarer, jag hör att det är många som är här inne o läser men det är nästan aldrig någon som säger hej. Jag blir så glad för kommentarer nämligen... :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heeeeej!
Fina bilder på en mysig helg!

2008-01-20 @ 20:05:50
Postat av: Jenny

Åh, vi vill ju också ha snö. Jag vet att det inte går att skicka snö bara så där men snälla, ni kan väl försöka?! Stackars kusinerna här (iaf den äldre) vill så gärna åka sin nya pulka! Jättehärligt ser ni ut att ha haft i helgen. Så härlig att jag var tvungen att länka till er på vår blogg! Våran helg har nämligen varit fylld av regn =(

Och tusen tack Jennie för klänningen som kom till Tilde i fredags. Skäms på mig för att jag inte ringt och tackat. Jättegulligt! Den sitter bra på henne nu, kan inte fatta att det var stl 86! Tack tack tack!

*kram*

2008-01-20 @ 22:45:34
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: Mamma

Blir lite avundsjuk när jag ser alla härliga bilder med sön i massor! Här finns ingen snö men det är strålande sol och lite vind man skulle kunna tro att det är vår ! Kramar

2008-01-21 @ 13:30:21
Postat av: Anna (läsare)

Hej hej! Kikar in här ibland, det är så roligt för vi har samma barnvagn (vissta har du en Spirit S3?)och vi verkar även ha samma smak på barnkläder:-)
Vi bor även uppe i norr (dock några mil längre norrut).

2008-01-21 @ 14:43:24

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0