Första veckan på dagis.

Nu vet jag att jag aldrig hade behövt vara orolig. Malva stormtrivs på dagis!!

Hon har nu gått en vecka och verkar va en riktig dagis-unge. :) När jag säger att vi snart ska till dagis så nickar hon febrilt och springer till hallen för att ta på skorna.

Hela förra veckan var inskrivningsvecka, då gick hon korta dagar o jag var med henne mkt. Men ganska snart kunde jag börja avlägsna mig till personalrummet längre och längre stunder och hon brydde sig inte direkt. Hade så roligt med alla leksaker och alla kompisarna.

Så i fredags fick hon sova för första gången, det har jag ju varit lite nervös inför. Men det gick hur bra som helst. Hon hade sovit 1 timme och 20 minuter. Hon hade legat brevid T som oxå är helt ny på dagis och lika gammal, dom hade legat o skrattat och pekat på varann när dom vaknade. Som om dom sa "haha, ligger DU här? Har vi sovit? Va tokigt". Undebart att höra.

Så denna vecka är det upptrappning som gäller. Hon går mellan 9,30-14 varje dag, igår när jag lämnade henne så fick jag en puss o en kram o sen stack hon bara. O ville nästan inte gå hem när jag o storebror kom o hämtade henne på eftermiddagen. Skönt att hon trivs så bra, det lugnar mamma-hjärtat.

Äter bra gör hon tydligen oxå, vissa dagar dubbla portioner. :)
Nu sover hon jättebra på nätterna oxå. Somnar utan knussel klockan 19 på kvällen o sen väcker jag henne vid 07 på morgonen, då ska vi in och väcka storebror och det vill hon inte missa. Så tolv timmar på natten o mellan 1-2 timmar på dagen. Underbart.

Nu är furumonstret är utrotat (fler bilder kommer) så ska vi börja med Malvas rum tänkte vi. Ska bli skönt att få ett eget sovrum. Malva verkar oxå lite störd av oss o vaknar ofta till när vi går och lägger oss.
Nu när jag tänker efter så tror jag Albin var typ 4 år när han börja sova i eget rum. :) När jag bodde ensam så sov han alltid ihop med mig, mkt mysigare så ju. Så Malva är ju riktigt tidig med att få eget rum, OCH sova i egen säng, det gjorde ju Albin nästan aldrig heller.

På måndag börjar jag jobba. Lite läskigt men det ska bli himla skönt faktiskt. Jag älskar att vara hemma men nu får det räcka. Ska bli roligt att då jobba, träffa arbetskamrater och bara vara Jennie.
Ska träffa Åsa/chefen i slutet av veckan och komma fram till ett bra schema bara. Kommer förmodligen att jobba 11-19,30 så Malva får ganska korta dagar på dagis, pappa får hämta varje dag vid 16.30 o jag lämnar vid 10 ca. Känns bra.

image706
Första dagen o nu är vi redo att gå in...

   
Lite bilder från dagis. Leker, väntar på frukt och äter lunch.

image714
Malva myser ihop med farbror Tomas.

 
Malva leker med roboten hon fick av farbror Tomas i julklapp, den var sååå kul tyckte Malva, hon leker med den jämt. Tusen tack Tomas och Therese!!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Vilka härliga bilder och vad skönt att höra att det går bra på dagis! Vad lilla-tjejen har vuxit och blivit stora tjejen. Krama henne från Kevin *ler*.

Ni verkar ha fullt upp med att fixa där hemma, erkänner att trappen blev snygg.

Hej och kram från mig, Eivor

2008-01-29 @ 14:02:08
URL: http://eivor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0