Bilder som utlovat.

Här kommer lite bilder, jag har ju varit lite lat på sistone och inte orkat ladda upp några bilder.
Mest för att alla våra bilder är så himla dåliga!!! Suddiga och hemska, ändå har vi ny kamera...
Måste vara nån konstig inställning lr nåt, får ta mig en titt på det där.
Så trist när alla bilder på barnen blir suddiga. :(

Men här kommer iaf lite från tiden som gått här hemma...


Malvas första pepparkaks-bak.



Oj va kul!!


Resultatet.


Väck ej den... tomte... som sover. :)


2-åringar kanske inte ska leka med Geomac, men Malva ÄLSKAR det och kan sitta hur länge som helst.


Häftigt med magneter.


Kolla in hennes koncentrerade min!



Igår var det dags att baka lussekatter. Barnen speglar sig i degskålen.


Hela familjen var med och bakade, även pappa som här är fotograf.



Glada barn. Malva "degade" jättebra med sin bit.


Det gick åt mycket mjöl till Malvas lilla deg-bit.


Albin gjorde en "saffrans-pinne".


Som sagt, det gick åt mycket mjöl hos Malva. Och allt hamnade inte på degen...


Malva är arg!

När nåt går emot Malva nu för tiden så går hon direkt till trappan och sätter sig. Där sätter hon armarna i kors, ser arg ut och säger "Nu är jag arg och sur och ledsen". Sen sitter hon där ett tag tills det går över.
Vet inte riktigt varför. Kanske för att vi har börjat sätta henne i trappan när hon är olydig, då får hon sitta där två minuter och lugna ner sig... Ser ganska kul ut och igår lyckades vi fånga det på bild. :) Fast när vi tittar på henne så brister hon ut i gapskratt så jag tror inte det är så allvarligt...

I övrigt så är allt lugnt här hemma. Snön faller från himlen och vi har nu hur mkt snö som helst!! Barnen är snälla och uppför sig (Malva är dock HEL-vild men det är ju inget nytt, igår höll hon igång i 2 timmar innan hon tillslut slocknade klockan 19,30) Dom väntar mkt på tomten och mormor/morfar & Nova/Tilde.

Albin längtar oxå förstås mkt till sin födelsedag som är nu på torsdag, då blir han hela 8 år!!! Tyvärr jobbar jag heldag (10,30-19,30) så jag kan inte vara med honom denna dag. :( Men han ska vara hos sin pappa så det kanske går ändå, men det känns ju för taskigt... Och på lördag när han har kalas jobbar jag 9,30-18,30!!! Smedjan har extra jul-öppet just den här lördagen, suck... Jäkla Smedjan. Men men, det är min sista lördag EVER på det här jobbet så det får väl gå då. Per får styra upp kalaset. :)

Nu ska jag gå upp o piska lite på Albin så att han verkligen städar sitt rum. Skickade upp honom för snart en timme sen och har inte hört ett ord, så antingen 1) städar han jättemkt och jättenoga lr så 2) leker han enbart... Jag gissar på alt. 2.

Ha det gött allihopa, tills vi ses igen...

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Finns det något roligare än att baka pepparkakor och lussekatter? För då vet man ju att det snart är jul! Underbara bilder,Jennie .Längtar! Kram

2008-12-16 @ 10:45:41

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0