Pulka-åkning, magsjuka och ikea...

Shit vilken rubik. Känns som vi har haft fullt upp sen sist. :) O jo, det har vi nog.

En söndag blev vi bjudna hem till min kära vän Åsas stuga för korvgrillning och pulkaåkning. Jag, Malva och Anna packade in oss i bilen och åkte dit. En supermysig stuga och toppenväder gjorde detta till en superdag, det trevliga sällskapet gjorde oxå sitt förstås. :)

   
1) Här grillas det korv och mumsas för fullt.
2) Världens bästa lekledare Anna tog med Malva på en tur nerför backen.
3) Klara - färdiga - kör
4) Ibland gick det visst lite vilt till. :)


Natten till måndag denna veckan vaknar vi av att Malva står upp i sängen och fyller blöjan, till bredden och lite till. Huvva tänker vi. Nu har hon oxå fått magsjuka. Suck. Så vi fick studsa upp och försöka byta blöja på Malva, det gick såklart inte så vi fick ställa henne i duschen och spola av henne. Stackars lilla tappra tjej stod där i duschen klockan 01 på natten och var så duktig. Efter diverse sanering så kunde vi alla lägga oss igen och Malva somna om innan hon mötte kudden tror jag. Tre timmar senare vaknar vi återigen av samma ljud. Samma sak igen och jag inser att jag måste va hemma från jobbet. Ser framför mig hur jag kommer tillbringa dagen med att byta bajsblöjor, duscha av Malva och tvätta kläder/handdukar m.m.
Men trot lr ej, det var det sista som hände. Hela dagen var hon lugn, slö och mammig men inga mer magsjuke-fasoner thank God!! Vi läser ALLA böcker säkert 50 gånger denna dag och hon är en väldigt mysig liten tjej. Somnar bredvid mig i soffan och sover sen i 3,5 timmar!!! Det har inte hänt sen hon var spädbarn i princip. Mats trodde inte det var sant när han kom hem från jobbet och hon fortfarande sov. :)


Så här tillbringade hon 3,5 timmar i måndags. Mammas lilla hjärta...

Vi har oxå hunnit med en trip till Ikea, äntligen!!! Ikea har funnits i Hapranda sen strax innan jul 2006 och först nu(!!) kom jag dit. Katastrof...
Vi handlade till vårt nya kök som förhoppningsvis ska på plats inom några veckor. :) Och lite möbler till Malvas framtida rum, som vi oxå måste hitta tid att göra klart snart... Bilder kommer när köket är på plats och Malvas rum är färdigt. Jag har iaf bestämt färgerna dit in, alltid nåt. :)

  
1) På väg mot Harapanda och Ikea.
2) Här bodde vi.
3) Det blev en trip till CandyWorld och detta är resultatet...


Småbarnföräldrar som vi är så åt vi middag på Max och somnade klockan 23. *skratt* Romantiskt va?

 
1) Kompisen Maja kom på besök en dag. Kameran hade nån konstig inställning så bilden är tok-suddig, men ändå...
2) Har jag sagt nångång att Malva gillar att bada?

Nu ska jag försöka se lite av Så ska det låta och ta nåt att äta. Jobbat hela dagen och är lite hungrig nu känner jag. Mats är hos några kompisar och grabbar sig, dvs bastar, dricker öl och snackar skit. :)

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Tomas & Terra

nu är det slut på lugn och ro :)
Imorgon kommer vi upp och hälsar på! :)

ses imorrn!

2008-04-10 @ 22:21:19

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0