Hjälp!

Vi har ju lagt nytt golv i hallen, laminat i valnöt. I vardagsrummet är det parkett, i ek. I skarven däremellan ska det ju gärna ligga en list/tröskel.
Den finns i ek, men inte exakt samma färg som golvet har. Jag tycker det ser knäppt ut med tre olika färger på trä på en sån liten yta, men sambon säger att det ser oki ut. Jag kan inte bestämma mig. Alternativet är ett metall-list som inte heller känns så väldigt exalterande.

Så nu behöver jag er hjälpt. Försökte fota men det är svårt att få fram exakta färgerna. Vad tycker ni? Stör det att dom inte är likadana i färg? Ska vi hellre ta metall-list? Bekymmrar jag mig i önödan? Kommer man inte tänka på detta senare..?

image294 image292
image295 image296
image297

Syns nog bäst på sista bilder ser jag nu...Listen är liksom snygg ek, oljad ek, men golvet är ju parkett-ek. Hajjar ni?

Kommentarer
Postat av: Anna SW

Hej igen. Vad många "Annor" du verkar känna. Får väl kalla mig Anna SW i fortsättningen. Du, jag har full förståelse för att du inte orkade åka nånstans i går. Jag har ju som bekant varit i samma situation själv.

Vi har två olika ekgolv mot varandra, och där har vi lagt en aluminiumfärgad list. Själv tycker jag att det är rätt snyggt, medan en i mässing ser lite "gammeldags" ut. Inte min smak i alla fall. En metallist är nog lägre än en i trä, så man snubblar inte lika lätt. Barnen kan köra sina leksaker över, utan problem. Nivåskillnader mm är lättare att dölja med metallist. Jag röstar för en sån!

Lycka till med valet!

2007-05-09 @ 17:31:36
Postat av: jama

Hej hej

(Anna m J o A fr Aff)

JAdu, inte lätt inte... På den senaste bilden ser det ju rätt ok ut men på nån annan bild såg det lite "rörigt" ut. Det går inte att fixa till en egen list då av ngn av de golv ni lagt... kanske jättesvårt. Annars kan jag nog hålla med Anna SW här ovan.

Och ja, jag har oxå en blogg som du kan se. Men skriver väl om det mesta där o lämnar inte ut sååå mkt info om vem jag o de mina är... ;-)

Lycka till med valet nu. Svårt, jag vet!!!!! Här renoveras badrum..en never-ending story kan jag säga!

2007-05-09 @ 21:30:12
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej på er!

Vi har pratat här hemma och är överens om att vi röstar på en metall-list av något slag. Jag vet att mina föräldrar lagt in en aluminiumfärgad list (antar att det är som Anna här ovan) och det ser bra ut. Så vi röstar på det! Lycka till!

2007-05-09 @ 21:40:41
URL: http://husetochbarnen.blogg.se
Postat av: Gunilla (aff)

Åh vad svårt när man ser det på bild bara. Det ser inte helt tokigt ut tycker jag, men jag skulle nog satsa på en list i metall, typ aluminiumfärgad, om jag vore er.
Hoppas det blir bra!

2007-05-09 @ 23:18:41
URL: http://branns.blogg.se
Postat av: sussi

Hmmm...
Ja d var inte lätt...
Jag hade nog valt metall, kanske för att jag har d själv ;)
Men d är smidigt, känns inte att där finns ngn tröskel.

Ha d gottast! :)

2007-05-10 @ 08:42:10
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Fia & Meja

Vi röstar för metall!

2007-05-10 @ 08:47:20
URL: http://mejas.nu
Postat av: anna

vi har en metallist (borstad stål) & jag tycker det ser bra ut

2007-05-10 @ 09:36:17
Postat av: sussi

Skall ta lite bilder så mailar jag mot kvällen.

2007-05-10 @ 13:53:56
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Cilla..

Jag röstar också för metall. det blir nog snyggast..man bryter som av på nåt sätt mellan alla träslag. ha en sån som är lite rundad, så Malva kan lätt krypa över...

lycka till med valet...

Kram cilla

2007-05-10 @ 14:49:11
URL: http://threelittlebirds.blogg.se
Postat av: cilla

Hej Jennie. kul att du var in och sa hej på min sida.

ha en bra kväll och helg..

kram cilla

2007-05-11 @ 20:21:45
Postat av: cilla

Hej Jennie. kul att du var in och sa hej på min sida.

ha en bra kväll och helg..

kram cilla

2007-05-11 @ 20:22:03
Postat av: Linda (Tindragull)

Jag hade nog tagit en metall-list av något slag... Jag hade stört ihjäl mig på att ha tre olika träfärger på samma yta...

Kul att du hade lämnat en kommentar i min blogg förresten!

2007-05-11 @ 23:56:09
Postat av: per

detaljer..... efter en vecka ser ni inte listen :-)

Duktiga är ni i vart fall! kämpa på.

2007-05-14 @ 21:27:52

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0