Veckan som gått.

Känns som den här veckan bara sprungit iväg. Tjohej så var det torsdag redan...

I tisdags var jag o Malva hemma hos familjen Engman/Flymalm o hälsade på. Albin har ju varit borta hela förra veckan på semester och igår åkte han upp till farmor för att fira midsommar, och mamma o Malva hade massor med Albin-längtan. Så vi hoppade på bussen och hälsade på några timmar. Vi bjöds på jättegod fika, satt o hade det skönt ute på verandan och spelade spel. Timmarna gick och tillslut kom Mats för att hämta hem oss. Men då bjöd dom oss på middag oxå. Tusen tack, det var underbart gott. En utmattad Malva somnade fort den kvällen...

image368
Bus-syskonen


   


1) Malva och Meja leker på golvet
2) -Alltså ja tror att den här biten ska vara där...
3) Mejas nya roliga min
4) Medan de andra barnen lekte på golvet så satt Albin vid datorn, som vanligt...

Igår var vi först på stan och fikade med en kompis som kommit upp ända från Stockholm. Sååå kul att träffa henne o hennes lille kille. Iväg och handla och sen hem o städa. På kvällen var det dags för Dunnis-party och huset fylldes sakta men säkert med köpsugna tjejer och deras leksugna barn. Nästa alla handlade, dom hade 50% på alla kläder så vem kunde låta bli? :)

Idag har Malva haft en jobbig dag. Hon är inne i värsta mammiga/gnälliga perioden just nu. Tydligt är det ganska vanligt i denna ålder för nästan alla bebisar inne i September-06 gruppen på AFF är likadana. This too shall pass mantrar vi varje dag och försöker peppa varandra så gott det går. Tack o lov för dessa tjejer, hade aldrig klarar mig utan dom!!! Love ya!!!!!!!!

Malva just nu: gnäller, skiker, grinar hela tiden. Om jag förflyttar mig 2 meter ifrån henne så börjar hon grina och kryper efter, går jag ut ur rummet så grinar hon och kryper efter. På golvet så gnäller/gråter hon hela tiden, ställer sig mot mina ben, drar mig i kjolen och vill upp. Plockar jag upp henne så åmar hon sig hit och dit och vill ner, släpper jag ner henne så börjar vi om från början igen. Jag blir galen!! Vad vill du tös? 10 miljoners frågan...
Och hon vill BARA göra sånt hon inte får. Dvs välter blommor, sliter sönder mina tidningar, tuggar på sladdarna, river ut/förstör mina böcker i bokhyllan, drar ner lampor, slår på mina rislampor, drar i gardinerna...
Idag lyckades hon riva ner min favoritlykta, gjord helt i stearin från Pentik. *snyft*
Jag är helt slut innan dagen är slut och vill bara att klockan ska bli 16 så Mats kan komma hem och ta över. Känns väldigt lockande att börja jobba heltid just nu...
Vill ha EGENtid. Vill kunna få äta frukost utan barnskrik och ryck i kläderna, vill kunna diska utan någon som står baki mina ben och drar mig i kjolen, vill kunna gå på toa utan en bebis som antingen står utanför dörren och skriker lr står vid mina knän och drar mig i byxorna. Vill kunna duscha utan en bebis som står och skriker och drar undan duschdraperiet, vill hinna sätta balsam i håret, vill hinna läsa mina tidningar innan nästa nummer kommer, vill kunna plocka ur diskmaskinen utan att behöva plocka ur Malva ur densamma 1342 gånger... När går detta över? Nån som vet? Mamma!! Var är du?? Längtar tills du kommer...

Idag har vi varit och midsommar-handlat. Midsommar tillbringar vi hos goda vänner i Gammelstan. Vi ska grilla, äta gott och snacka en massa förmodligen. Malva tänker vi lägga i vagnen för det är gångavstånd hem, helt perfekt. Värdparet väntar barn vilken vecka som helst så det blir lagom lugnt o stilla, vi som nästan är pensionärer orkar väl ändå inte vara uppe längre än 22 så detta blir en lagom "fest". *ler*

Ja just de ja, glömde ju nästan. Idag fyller Malva 9 månader. Lika länge inside som outside...

image373


   

1) Bollen är Malvas bästa vän
2-4) Sötisen på 9-månaders dagen. Men dessa bilder bedrar, så här glad har hon INTE varit idag, bara när kameran kom fram...

Glad Midsommar på er allihopa!!! Må solen stråla på er och jordgubbarna aldrig ta slut. Vi ses när vi ses...

Kommentarer
Postat av: Farbror Tomas

Grattis på 9 månadersdagen älskade Malva! Helt sjukt så fort tiden går.. känns som om det var igår jag fick veta att du föddes!!
Du måste vara snäll med mamma också, tänk det är henne du ska tigga pengar av sen när du blir större :) hehehe

2007-06-21 @ 22:24:58
Postat av: Jenny

Glad midsommar på er och grattis Malva till de 9 månaderna!
Kram från oss

2007-06-22 @ 14:18:11
URL: http://husetochbarnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0