Äntligen...

Nu har jag äntligen tid, lust o ork att blogga lite. Har varit sjuk i 1,5 vecka nu. Nyser, hostar, snurvlar, feber, huvudvärk... Inge roligt kan man meddela med en hyperaktiv 8-månaders monster hemma. Men men, nu är det något bättre, dock anser jag mig inte frisk än. O nu har sommaren slagit till på allvar här i Norrbotten o jag vill inget annat än å ligga i en kall källare nånstans, ingen bra timing med andra ord.

Den senaste veckan vi tapetserat om i sovrummet, varit ute så mycket vi bara orkat och bara haft det lugnt o skönt. Albin leker med grannbarnen hela eftermiddagarna och det är helt underbart att bo i hus. Här på gatan står ytterdörren vidöppen i alla hus och barnen springer in o ut hela dagarna. Dom cyklar runt kvarteret, gungar vid lekplatsen, hoppar hopprep framför husen. Underbart härligt... Kan inte ens föreställa mig hur det hade varit om vi bott kvar i lägenheten denna sommar, instängd bland betongen o asfalten. :(

Nu på måndag är det dags för mig att ha Tupperwarevisning, lr party heter det kanske... :) Ni som vill komma o bor i närheten är välkomna, maila lr messa mig bara. Måndag den 11:e juni klockan 18,00 är det som gäller.

Nu är klockan efter 20 o vi har över 30° vid vårt köksfönster. Som tur är e det lite svalare på baksidan. Vi funderar på att lägga oss där ute på gräset på en filt o filosofera nu när Malva somnat. Har jag nämt nångång att jag älskar att bo i hus? :)

I veckan har vi varit o köpt en ny bilstol till Malva. Den gamla började vara på gränsen och är nu bortlånad till en kompis som ska få barn i juli. Malva tycker det är skönt med mer utrymme och trivs fortfarande väldigt bra i bilen.
Vi ska även köpa en ny vagn till henne. En mindre, smidigare vagn, en Brio Race,  att ha när man bara snabbt ska på stan, handla på Maxi, springa till farmor. Ibland är vår Teutonia i största lagret så det ska bli skönt med en mindre vagn. Men dom är ju så dyyyyyr. Men all sponsring går att skicka direkt till Kartvägen. :) >Bring it on<

   

1-3) Så här såg det ut innan vi började. Obs Obs!! Tredje bilden är från INNAN vi flyttade in, glömde ta kort på garderoberna innan vi tog bort dom. Så den "fina" franslampan i taket är INTE vår. :)

image330
 
image331
 
image332

Nu ser det ut så här. Vitt, fräscht o luftigt. Nu ska vi bara få upp lite saker på väggarna, köpa läslampor och kanske köpa en platt-tv att ställa på byrån. :)


1) Bus-Malva
2) Det är alltid roligast att gunga när brorsan ger fart.
3) Efter en lång dag ute så måste man bada.
4) Barnen i matchande mössor. Tack
Åse för att jag fick sno möss-idén från dig o dina söta barn. :)
5) Malva ligger på mage på verandan o utforskar gräsmattan, det gäller att hänga med innan hon sätter i munnen.
6) "Sötast i Sunderbyn", japp det stämmer.

    

1) Första gången Malva har gräs-kontakt.
2) Det var lite konstigt i början, Malva har aldrig varit så lugnt o långsam i krypläge förut.
3) I leklådan finns det massor med kul, bland annat en tok-Malva.
4) Jag har sagt det förr, det är inte lätt att ta kort på rörande föremål.
5) Hon blir duktigare o duktigare på o stå själv, här hade hon precis stått i ca 5-6 sekunder, men tog tag med armen precis när jag knäppte av kortet.


Idag hade vi grillfest med Albins skola ute på ett ställe här i Luleå som heter Hängnan. Underbart väder, härliga barn/föräldrar och grillkorv, kan det bli bättre? Det var jättemysigt och Malva kröp iväg det snabbaste hon kunde i gräset.

  

1) Full fart framåt. Vaddå gräsfläckar på kjolen?
2) Pappa o Malva i matchande kläder.
3) Albin o Malva på en konstgjord häst...


image347
Min ögonsten!! *kärlek*

Kommentarer
Postat av: Jojan

men!! Hur stor har inte malva blivit?, hon är ju ingen bebis längre. Stora damen underbart söt :)
De är söta dina barn, jennie!

2007-06-05 @ 21:17:08
URL: http://jojan.blogg.se/
Postat av: åse

Hihi det är komiskt, juni har även den turkosa hello kitty klänningen :)) och menadibodyn i ngrönt fast i klänning då! Fy bövelen vilken bra smak du o jag har! *S*
Fint det blev i sovrummet!!
Kramis från en annan med halsont, munsår, ögoninflammation! Snygg jag kommer vara vid utgång på lördag ://

2007-06-06 @ 15:24:39
URL: http://underbar.org
Postat av: Johanna m Thea

Ah.. sovrummet blev verkligen jätte fint :-) Den tapeten är verkligen nice! Blav ganska likt vårt, som du sa.. Fin fint.. Malvas klänning med "sötast i" stämmer verkligen! Riktig söt tjej! Och dö skalle mössorna var hur tuffa som helst. Ha det gott o krya på dig kramar från oss

2007-06-06 @ 19:03:14
URL: http://johannak06.blogg.se
Postat av: sara

Hejsan, vi känner inte varandra men jag kom in på din blogg av en slump och du verkar vara en trevlig tjej.
Det är så att jag arbetar som Hudvårdskonsult för Mary Kay. Vi är ju sedan 2006 sveriges bäst sålda hudvårds- och makeup märke.
Jag tänkte fråga dig, eftersom vi försöker ge alla chansen att åtminstonde kunna säga att de har fått PROVA våra produkter vid något tillfälle, om du skulle vara intresserad av att just få prova lite? Det är helt kostnadsfritt och du får gärna ta med dig 1-3 vänninnor om du vet någon som kan vara intresserad. Det brukar bli en härlig stund på ca
1-2 timmar, och ett utmärkt tillfälle att få umgås med sina vänner. Det finns inget som helst köptvång utan jag är glad bara jag får chansen att visa vilka otroliga produkter vi har. vi har ju även en helt fantastisk karriärmöjlighet som vi erbjuder som man får anpassa helt efter vilket liv man har och det finns inte ett enda krav, bara en massa underbara tjejer som
man får skratta och applådera mycket tillsammans med. Gratis utbildning och mycket mer. Visst låter det intressant. Jag kan väl få visa för dig vad vi gör och berätta lite om Mary Kay som företag. Hör av dig till mig så bokar vi in en tid. MVH /Sara Lundmark

2007-06-07 @ 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0