15:e juni

Inte mkt har hänt sen sist. Det har varit dåligt väder så vi har mest varit inomhus. Jag har varit jättetrött på sistone så när Malva har somnat på dagen så har jag lagt mig i soffan o sovit en stund jag med. Vad är det med mig? Brukar inte vara så här trött. Orkar inte ens se sena Seinfeld på kvällarna och det är INTE likt mig. Säkert en följd av att jag varit sjuk så länge.

I måndags hade jag Tupperware-party o det kom en massa grannar. Oj så kul att träffas. Så hela vardagsrummet var fullt av plastbunkes-kåta tjejer/damer. Nästan alla handlade tror jag så säljaren var nöjd. Ska nog boka in en visning till senare i höst tror jag, före eller efter min Kina-resa.

Idag har jag och hälsade på en av grannarna, Monika. Hon har en Gustav som är lika gammal som Malva. Dit kom även mamma Linda och hennes Alve som är född två dagar senare än Malva. Barnen lekte och lekte medans mammorna fikade och tjötade lite. Skönt med lite vuxenkontakt och Malva gillade sina nya kompisar. Dom lekte såpass mkt att Gustav var tvungen att gå o sova mitt i leken o Malva somnade hemma i mammas knä medan vi lyssnade på musik. Dom tog ut sig de små helt enkelt. :)

Nu är jag änkling. Mats är o hjälper till o bygger en veranda åt en bekant o Malva somnade så fort ja la ner hennes huvud på kudden. Så nu ska jag göra mig en kopp te o njuta av mina tidningar som kom idag. *längtar* Skönt med lite egen tid. Att köket ser ut som en bomb o att tvättkorgen håller på å svämma över ignorerar jag ikväll. *Lalalala*

image367
- Jo, jag har TVÅ tänder.

image362
Gustav poserar

image363
Alve satt på avstånd o avvaktade i början...

image364
- Varför drar ni mig i håret killar..? Avundsjuk lr?

image365
Fromma som lamm.... Yeah right, för en kort sekund kanske.

image366
Mitt kvällsnöje... Mmmmmm



Albin är på semester i bland annat Stockholm med pappa, Fia och Meja så jag har inga nya bilder på honom. Dom har åkt Ålandsfärja o gjort Grönan. Mer om det när han kommer hem, går nog att läsa och se bilder inne på www.mejas.nu Nu väntar te och tidningar. See ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0