Hej hej



Malva vill gå med sin/brorsans gamla Lära-Gå vagn heeeela dagarna. Fram o tillbaka i hallen, tills det tar stopp o då skriker hon arg tills ja kommer o vänder på henne och vagnen. Sen tokskrattar hon hela vägen fram till nästa vägg.

Det har inte hänt så mkt sen sist. Albin har varit hos pappa och farmor. Malva har letat efter honom varje dag, så hon lär bli överlycklig imorrn när hon vaknar och ser han igen. Han kom nämligen hit för 2 timmar sen, men hon hade precis hunnit lägga sig då. 
 
Jag jobbade igår. Oj så mkt det var. Kanske inte mest med folk men vi var bara 3 pers så vi fick springa som små tokar. Men det var kul!! Precis som förr i tiden. Tänk om det kunde va så varje gång man jobbade, då skulle dagarna gå fort. Sa åt min chef att nu vill ja börja jobba regelbundet, varannan helg lör och sön. Ska bli skönt med lite regelbundenhet...

Imorrn är Malva bjuden på 1-års kalas hos Elias. Det ska bli kul. Sa åt Albin att detta blir Malvas första kalas, men då påminde han mig om Meja. O självklart har ju hon fyllt år, sorry Meja att vi glömde bort dig. Ska aldrig hända igen...

Har haft ganska dåligt väder i slutet av veckan. Ringde hem till mamma i fredags o klagade att nu har det minsann regnat i 3 timmar, börjar bli lite jobbigt... Trodde nästan hon skulle lägga på, dom har ju haft regn i veckor nu (Dom bor i Bohuslän). Men det är kul att retas lite. *ler*

Nu har Albin precis somnat så jag o Mats funderar på att oxå gå å lägga oss. Vi är inte roligare än så här, bara att inse.
Imorrn har min kära vän Johanna BF. Men det verkar inte vara nån bebis i sikte, jag har sagt att den kommer på tisdag... Hoppas bara hon inte behöver gå lika länge över tiden som jag. (Läs om min grav + förlossning HÄR.)

Väntar med spänning på min visningskollektion från Blingo. Har nu blivit säljare och väntar som sagt på kläderna. Ska bara plugga lite först, sen börjar jag sälja på heltid. Bor ni i närheten o vill ha ett party så hör av er på min mail. Adress står längst upp på sidan.

Ha det så bra, tills vi ses igen. Tjing-e-ling.´

Ja just ja, i veckan kom räddningen. Nämligen Ergon jag beställt. Heeeelt underbar grej. Fattar inte hur jag klarat mig utan den. Malva älskar den, jag älskar den, Mats säger att den är jättebra. Kunde inte bli bättre. Nu kan jag faktiskt få nåt gjort här hemma på dagarna. Jag hyrde min från VaraNära, kolla gärna in.

image397

Kommentarer
Postat av: Jojan

Hejhej Malva!
Vilken fart...
Nej du ingen bebis än men du har ju sagt i morgon så jag väntar så snällt på att tisdagen ska komma :)

2007-07-09 @ 11:21:33
Postat av: Johanna m Thea

Wow vilken duktig liten tjej ni har :-) Å fort går det! Thea är dock inte lika rörlig men lika glad är jag faktiskt för det, hon är över allt och ingenstans ändå :-) Förstår din mamma, kan tänka mig att de fått lika mkt regn som vi här uppe i Åmål typ. Inget vidare sommarväder :-( Ha det gott!

2007-07-09 @ 20:47:26
URL: http://johannak06.blogg.se
Postat av: sussi

HejHopp :)!!
Kikar in en snabbis - vilken duktig liten Malva :)!!
Vilket skitväder vi har va - är så less på detta hällregn :(...
Ha d fint - vi "ses"!!
kram

2007-07-12 @ 22:37:39
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0