Blingo!!!

image398


Nu har det skett. Nu kan jag titulera mig Jennie - Blingosäljare. :) Tjohooo så kul. Äntligen kan jag kombinera mitt brinnande intresse för barnkläder med lite nytta, förhoppningsvis tjäna lite pengar... Dom har grymt snygga kläder, fick hem visningskollektionen i veckan och har fortfarande ställningen uppe i vardagsrummet så jag kan slänga dit en blick då och då. Albin har idag förhört mig på namn och priset så snart är jag redo för ett party!! *nervös*
Vill ni veta mer så hör bara av er till mig...

Inne på Mejas hemsida kunde man i veckan läsa om värmeböljan som härjade i Luleå. Den är borta nu kan jag meddela. Det har varit regningt o tråkigt väder hela veckan. Albin klättar på väggarna snart men vägrar gå ut med risk att bli blöt. Så vi ser film, läser böcker, spelar spel, busar med Malva... På nåt sätt går dagarna ändå o rätt som det är kliver Mats genom dörren och båda barnen är väldigt glada att se honom (vaddå less på mamma?)

Veckan som gått inkuderar ett besök på Leos Lekland med Albins kompis/tjej Marie. Det har varit mkt Blingo-händelser, paket som kom bort o paket som ej levererades till dörrn trots att dom skulle... Malva (plus jag o Albin) har varit på 1-års kalas hos Elias i hans (hans föräldrars) nybyggda hus, väldigt roligt att träffa alla kompisar och se deras hus. Malva blev så inspirerad av alla kompisar som kunde gå så nu för tiden så springer hon runt som en tok, om man håller henne i händerna/handen lr om hon har en hand på bordet/stolen/skåpet/tv:n/väggen... Ett liiiitet litet steg tog hon häromdagen, och efteråt så tittade hon på mig och skrattade högt och med öppen mun. Såg för härligt ut. Som att" såg du mamma vad jag gjorde?!!! Häftigt va?!!!"

Imorrn jobbar Mats sista dagen innan semestern. Tjohoooooo igen!! Ska bli jätteskönt att ha honom hemma på dagarna och Malva kommer tycka det är så kul. Hon har verkligen världens bästa pappa!! Han vill verkligen spendera varje stund med henne, leker och busar med henne så hon kiknar av skratt, hon blir alltid överlycklig av att se honom kommer hem på lunch lr efter jobbet. Dom sitter och myser, pratar hemligheter. Han tar henne på nätterna så jag får sova. Aldrig ett klagomål o aldrig nåt gnäll. Jag har verkligen valt världens bästa pappa till mina barn. Läste i nya Mama ett citat från Jennifer Gardner. Där säger hon om sin man Ben Affleck: "Du vet, när man är liten och drömmer om en lång, snygg make och föreställer hur han gosar med din bebis" Ben är så, på pricken." Och jag måste ju då säga att Mats är så, på pricken!!. Älskar dig!

O här kommer en drööööööös med bilder. Håll till godo.

   
  

1) Födelsedagsbarnet Elias med Malva o Albins stooora paket.
2) Kevin knallade runt som om han aldrig gjort nå annat.
3) Tilde har det bra hos Sara.
4) Emilia var kalas-fin
5) -Vadå? Var inte de här paketet mitt lr?
6) Jäkla höga trösklar dom har på det här stället tänker Amanda.
7) Kevins första tårtbit EVER.

   
  

1) - Jag kan hjälpa dig att öppna Elias.
2) Alla andra barnen fick mumsa på den goda tårtan...
3) ... men Malva fick bara rån o lite yoghurt. Men var nöjd ändå.
4) Efter kalaset begav vi oss till biblioteket o slappade medan Malva sov.
5) Och när vi kom hem hade Blingo-kläderna kommit!!!
6) - Vill du ha hjälp mamma?
7) Tittut!!

   
 

1) En lagom läskig rutchkana.
2) Det fanns även en plats för Malva att leka...
3) ... men storebror trivdes ganska bra där oxå.
4) Puss på dig älskling.
5) *SMACK*
6) Inte lätt att sova i det här oväsnet.


    

1) Vi rensade spjälsängen och hittade totalt 10 nappar, inkl den som låg i skötväskan.
2) Mohahaha, jag är i himmlen!!!
3) Snyggingen poserar i kjol.
4) Alla underbara kläder... *mmmmm*
5) Inte bara Tilde som kan ha tofs minsann... :)

image425
*kärlek*

Kommentarer
Postat av: Fia

Jahapp, när får man ett party här hemma då? :)

2007-07-13 @ 16:26:10
URL: http://mejas.nu
Postat av: Jennie m malva

Till Fia.
Tja, du får la boka ett först. :)

2007-07-13 @ 18:31:31
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: anna

ååå kläderna ser verkligen fina ut :)

2007-07-14 @ 10:40:30
Postat av: sussi

Åhh, underbart!!
Har du ngn sida eller mer bilder du kan maila över?? Har du kvar min mail eller?? Annars får du den raskt!
Kläderna ser SÅ fina ut :)!!
krams

2007-07-18 @ 21:09:00
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Jaana

Tjena.. spännande me kläderna.. måste nog försöka ordna så jag får ha en demo;-)

2007-07-19 @ 10:17:08

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0