Malva 4 månader!!!

124214-156


Hipp hipp hurra, idag fyller Malva 4 månader!! Tjohoo. Vart tog tiden vägen egentligen? Kändes som det var igår jag gick med min stooora stora mage som innehöll en bebis som aldrig ville komma ut... Men nu är hon är. Underbart.

I fredags var vi återigen och fikade med tjejerna från BVC-gruppen. Sååå kul att träffas, få komma ut från lägenheten och se deras underbara barn. Och dom är ju så stora. På tal om det, grattis Tilde på din 6-månaders dag idag!!! Hörde av mamma att dom skulle fira med lite tårta, men jag undra ja om du får smaka nå..... Du får skvallra imorrn när vi ev. ses igen.

   
1) Jodå, jag är så stor nu så jag kan sitta i barnstol. En liten stund iaf...
2) Elias har de brunaste av ögon, sååååå fina.
3) Charmtrollet Kevin är glad som vanligt!!
4) Tilde fick ingen mat, bara en tom skål. Men den var rolig den med.

Igår var vi med pappa och kollade när han spelade innebandy. Oj så kul det var tyckte Malva. Vi satt på en läktare två trappor upp och Malva kunde inte sluta skratta när hon såg alla som sprang omkring där nere. Inte alltid man ser världen från ovan... Tyvärr glömde jag kameran så jag har inga bilder på detta, men vi måste föja med fler gånger tror jag. (hur matchen gick ska vi inte prata om...)

Albin o Malva har världens bästa mormor!!! Förra veckan kom ett stooort paket fullt med grejer. Albin fick en massa överraskningspaket och oj så glad han blev. Sen nån dag senare fick Malva ett kuvert med hemma-stickade raggsockar av mormor. Jättesnygga (dock liiiiite små...) Tusen tack mamma/mormor. Ååå va vi önskar att Sverige vore mindre avlångt så vi kunde träffas oftare, Albin säger ofta att han önskar att mormor kunde hämta honom från skolan nångång. Men men, man kan inte få allt. Vi har ett stort äventyr varje år när vi åker och hälsar på mormor och morfar istället, det är inte fy skam det heller!!!

 
1) Ett styck överrasknings-knyte till Albin från mormor och ett från mammas moster Solveig. Tusen tack!!!
2) Och detta var det som fanns inuti. Oj så mkt bra grejer.


  
1) Denna fina stol köpte min farmor åt mig när hon besökte Ikea i Happaranda förra veckan. Och den är sååååå kul, tänk att få sitta brevid mamma när hon äter frukost och inte på golvet...
2) Äntligen fick Albin äta upp pepparkakshuset...
3) Så här glad är Malva hela tiden!!! Underbara unge.

 
1) Ååå va d e skönt o va naken... Med en så här fin handduk kan man inte va nå annat än glad efter badet.
2) Är det meningen att den ska blomma NU? Med så där kort skaft..? Jösses. :)


Nu ska vi iväg till farmor och äta mat. Malva har inte träffat farmor på evigheter, förutom en kortis när hon lämnade av stolen, så det är helt klart dags för ett besök. Sen att vi får god mat på kuppen gör ju inte saken sämre.

En annan sak förresten. I veckan var vi o skrev på papper på Lulebo. Nu har vi sagt upp lägenheten. Oj så verkligt det blev nu. Ska vi flytta härifrån? Till ett hus? Nääääää, det känns som en dröm. *längtar*

Ha d gött där ute...                Glömde nästan, ny film finns HÄR.

Kommentarer
Postat av: Åse med Juni

Åh Grattis malva till 4 månader!! Stooooora tjejen nu ju!! Söt som sockervadd fortfarande också =)
Så fina saker kidsen fick i sina paket! Vilken mormor! =)

2007-01-22 @ 08:00:19
URL: http://busungar.nu/juni

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0